/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Foto hvor 10 sekund
Fra : ulf911
Vist : 413 gange
52 point
Dato : 14-03-08 21:01

Hej derude.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til en, og som en del af det skal der være en intro af hende der maler et maleri. Idéen er så at vi stiller et kamera der tager et billede hver 10. sekund, mens hun maler maleriet. Men hvordan får man et kamera til at gøre det? Jeg har set nogen gøre det med et kamera tilsluttet en computer, og så et stykke software der tager billedet. Er der nogen der kender navnet på et sådan program? Til Mac eller Windows det er ligemeget.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-08 21:06

Ixus camera har den funktion indbygget - dog ikke sammen med en PC.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 14-03-08 21:27

Ville det ikke være nemmere at tage en video og lægge ind?
Ellers er det et spejlreflekskamera og en fjernudløser.

wibbi

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 14-03-08 21:38

Tjo men det tager jo flere timer at male et maleri... Det ville være lidt for problematisk

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 14-03-08 21:50

Det kan gøres med en fjernbetjening med funktionen indbygget. Den fås til flere kameraer. Spørg din pusher.

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 14-03-08 21:53

Uh :D fandt functionen indbygget i IMovieHD på min mac, og det er en bærbar så jeg slutter bare et videokamera til og sætter computeren ved siden af det :D

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-08 22:41

Hej

Du kan bruge et Webcam og så hente dette program:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TimershotPowertoySetup.exe

Citat
Webcam Timershot
This PowerToy lets you take pictures at specified time intervals from a Webcam connected to your computer and save them to a location that you designate.

Ligesom på Mac, bare til Windows

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 14-04-08 18:39

Og når du skal have samlet billederne til en video kan du bruge programmet JPG-video.
http://www.snapfiles.com/get/jpgvideo.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 20:42

Sådan noget lignende
http://manse9933.dk//un_sider/web_cam/web_cam.htm

softwaren kom med mit Creative web cam og så har jeg selv ændret
skabelonen og billed farverne (rammen omkring cam billederne) kan opdaterer billedet fra 1 til ????,det er ikke startet,det er lagt i seng
Men der er også gratis løsninger på WWW som kan bruges til de fleste webcams,jeg har selv et andet af slaksen,det
bruger jeg på en privat side,når jeg ævler med fammilien og
skal vise dem et eller andet her hjemme.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 20:47

-m,vise dem noget i stort format,det går op til 1600x1200
i billede størrelse,altså mit cam.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 20:56

nu kan du se min vejr station

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 21:38
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 23:07

Nu slukker jeg for mit webcam.