/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bootable RAID volume
Fra : renekure
Vist : 774 gange
200 point
Dato : 13-03-08 07:51

X Jeg har sat 3 SATA diske op i RAID0. I BIOS har jeg rettet "mode" til "RAID" - Men i RAID opsætningen står min RAID Volume til "No" i feltet "Bootable"

Og når jeg forsøger at installerede Vista (64) kommer den også og siger at "Denne computers hardware understøtter ikke start til disken. Kontroller, at diskens controller er aktiveret i computerens BIOS-menu"

Under installationen har jeg valgt "indlæs driver" og derved valgt den nyeste driver for SATA/RAID fra Gigabyte.

Så jeg skal vel egentligt "bare" have gjort min RAID volume BOOTABLE - men hvordan gør jeg det ??

Bundkortet er Gigabyte GA-X38-DS5 - Diskene er 3x750GB SATA-300

og BIOS er opdateret med seneste opdatering - da jeg ellers slet ikke kunne starte vista instalationen.

Mvh

René

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-03-08 08:46

Lyder som om diskene står som "legacy" istedet for "Native" i bios
ellers noget i stil med "set sata disc to ide"

Annuller spørgsmålet
Fra : renekure

Dato : 22-04-08 23:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål