/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tændingslås på Golf II
Fra : sbaht
Vist : 2510 gange
100 point
Dato : 12-03-08 09:49

Jeg har fået kasseret min Golf til syn pga. ratlåsen var defekt, nu skal jeg så skifte den men hvordan for jeg afmonteret den? Jeg har afmonteret rat og diverse skruer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 09:55

du skal have plastkasse af og hvis det så er som mange andre bilmærker er den skruet fast med knækskruer altså skruer der er fræset ind så de knækker når de er fastspændt så de ikke kan skrues af igen de skal så skæres over eller mejsles over så låseenheden kan komme af og skruestykkerne der sidder tilbage kan skrues ud så nye knækskruer kan skrues i igen
Min beskrivelse er af ældre dato så måske passer den ikke tiil din bil men det skal vi jo nok få at høre

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : mopar440

Dato : 12-03-08 13:45

på de nyere af dem sidder der et "overgangsstykke"på ratakslen og det er næsten umuligt at få af uden vw værktøj.det er der hvor rattet sidder på akslen der er sat et rør med stråler på ud over dem der er på akslen.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-03-08 15:46

Det billigste og nemmeste er gennem Google at finde det nærmeste omsynsværksted hvor de ifølge
synsrapporten reparerer og syner bilen efterfølgende. Mvh. K.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-03-08 22:05

Du kan prøve at henvende dig i forumet på www.golf2.dk
Jeg har før set at der er god hjælp at hente der.
Men ellers, jeg har da før fået synet en bil med defekt ratlås, det har sgu ikke noget at sige med sikkerheden. Det må være en synsmand i meget dårligt humør du har haft til at syne bilen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 22:45

Sådan noget vrøvl at komme med en ratlås er sku da en del der sikkerhedsmæssigt skal værer i orden hvad med at den freksempel låser medens du kører fordi den har været forsøgt stjålet bla.

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 06-04-08 12:14

Gå til en hugger og bed om et komplet låsesæt med ratstamme. Det er nemmest. Så kan du jo selv vælge om du vil skifte låse hele vejen rundt, eller køre med 2 nøgler.