/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Manglende hardwareacceleration
Fra : henka
Vist : 508 gange
300 point
Dato : 11-03-08 08:56

Hej!

Efter jeg har installeret ontv4 på min bærbare, så melder movimaker at den ikke kan åbne på grund af manglende hardware accelleration.
Har forsøgt at afinstallere ontv4, men det vil ikke lykkedes via uninstal filen.
Nogen som har en lys ide?

MVH
Käthe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 09:11

Installer Sld Codecpack hvis du ikke har en pakke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 09:12
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-03-08 09:16

hvis du vil af med den så

sørg først for at programmet ikke kører i joblisten -

fjern i tilføj/fjern programmer -

gå derefter i start - kør - skriv regedit - du kommer nu ind i registreringsbasen - klik på HKEY_LOCAL_MACHINE og find mappen med programmets navn - højreklik og slet

slet så alt i internet explorer og genstart maskinen - derefter går du i stifinder - finder mappen med programmets navn og sletter den - genstart igen

der kan være rester du kan finde under start - søg - alle filer og mapper og slet dem - genstart

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-03-08 09:19

Prøv at skriv dxdiag i Start - Kør og tjek om dine indstillinger er korrekte

Kommentar
Fra : henka

Dato : 12-03-08 10:11

Hej
TAk for at i prøvede, men intet hjalp.
Jeg tror jeg kom til at tildele point til sunowich ved en fejl.
Jeg ville ellers have delt dem mellem jer når nu ikke jeg fik en løsning fra nogen af jer.

Undskyld

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 10:15

så vidt jeg kan se har du ikke givet point til nogen - og kan du ikke bruge nogen af svarene er det op til dig om du vil det af en eller anden grund - du kan vælge at annullere også - dine point går dog alligevel tabt.

Prøv dog lige at lade spørgsmålet stå lidt endnu - måske kommer der en med et svar du kan bruge

ps.. kan du heller ikke afinstallere ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 10:22

Så må du ind hos feks.www.spywarefri.dk og lave en hijack this fil og hvis du registrerer dig og logger på kan du få hjælp til at fixe Da jeg tror du har noget snavs på din disk

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : henka

Dato : 12-03-08 10:23

Hej!
Det er nu lykkedes mig at afinstallere programmet i fejlsikret tilstand.
Det har dog ikke løst problemet med Movimaker og den fejlmelding den kommer med:
Kunne ikke åbnes da skærmkortet ikke opfylder krav om tilstrækkelig hardware acceleration.
Der har dog aldrig tidligere været problemer med dette.
Jeg kan heller ikke længere systemgendanne. Der opstår hvergang en udefineret fejl!

MVH
Käthe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 10:34

Prøv min sidste ide

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-08 11:33

Mit forsøg på at løse
problemet ville være
1)
Kør en chkdsk(Scandisk)>
Højre klik på dit system drev,som reglen Disk C:
>egenskaber>funktioner>undersøg nu>
jeg ville sætte flue ben i begge bokse
(tager længre tid) men du kan nøjes med
øverste boks.
Genstart pc'en og disken vil blive undersøgt
for fejl i filsystemet og rette/slette dem vis
der er fejl,begge bokse vil også undersøge
disken for bad sektorer.
Vis den ikke begynder at tjekke disken under opstart så,gør
ovenstående en gang til.
Længere historie.
2)
Hent den sidste nyer grafikkort drivere
til dit grafikkort (producentens HP)
hent også de sidste nye bundkort drivere.
Eller brug de gamle drivere til grafik og
bundkort (muligvis fra dine CD'er)
3)
Slå Antivirus overvågning fra
(Antivirus program ikke din firewall!)
4)
Afinstaller din grafikkort driver.
Genstart pc'en,kør et regcleaner program
vis muligt.
genstart pc'en.
5)
Geninstaller dine bundkort drivere.
Genstart pc'en
6)
Geninstaller grafikkort driveren.
7)
Slå antivirus overvågningen til igen.
Genstart pc'en.

Kommentar
Fra : henka

Dato : 12-03-08 13:36

Hej!
Har forsøgt sunowich`s ide, men nu kan jeg pludselig ikke starte i fejlsikret tilstand, som der skal bruges!!!!

Käthe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:45

Hvad så har du helt opgivet eller er det blevet ordnet ?? ellers stil flere spørgsmål

Kommentar
Fra : henka

Dato : 23-03-08 20:21

Hej!

Jeg har nærmest opgivet.
Regner med at formaterer skidtet og håber at det løser problemet.
Jeg har prøvet Manse9933 første mulighed men der var åbenbart ingen fejl.
Resten af Manse9933 løsningsforslag virker lidt for kompliceret for mig.
ontv som er årsag til hele misseren må have overtaget nogle funktioner som jeg ikke formår at gendanne selvom jeg har fået slettet programmet!

Mange tak for jeres forsøg på at hjælpe
VH
Käthe