/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Varm Gulvkonstruktion
Fra : RonseDK
Vist : 1535 gange
45 point
Dato : 08-03-08 18:06

Hejsa.

Vi skal til at ligge nyt gulv i hele huset.
Da vi brækkede gulvet op, der så hele konstruktionen mærkelig ud.

Vi har senere fået af vide at det var fuldt lovligt, da det var en såkaldt varm konstruktion.
Jeg har prøvet at søge på nettet om denne type konstruktion, men uden held.
Kan I fortælle hvornår denne slags konstruktion var gældende, og hvornår byggekravene blev ændret.
Evt. en hjemmeside ?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-03-08 18:57

Jeg har ikke uddannelse til dit spørgsmål men: Prøv at se på denne side.

http://www.bolius.dk/viden/fakta/materialer-og-konstruktioner/gulve-og-etageadskillelse/gulvvarme-i-nye-gulve-fordele-og-ulemper

VH Smokei

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-08 19:45

Gå op i Teknisk Forvaltning i din kommune, de har tegninger af huset og de har byggekyndige, som du kan spørge. Det er måske en ide at ringe først, de skal måske finde tegninger frem fra arkivet. Og så giv dem en eller to dage til at finde dem.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-03-08 22:35

Hvad mener du med mærkelig?
Hvordan er gulvkonstruktionen?

Bjørn

Kommentar
Fra : RonseDK

Dato : 09-03-08 10:51

jamen vi starter fra toppen.

Der ligger plast laminat click gulv.
Derunder 22 mm spånplade
100 mm flamingo isolering
max 3 cm beton
og til sidst stampet jord.

Angiveligt skulle denne løsning være meget brugt i 80'erne, men som sagt så har ingen jeg kender kendskab til denne metode, og jeg kan intet finde på nettet

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 09-03-08 17:51

Den konstruktion er ikke så mærkelig, men det undre mig at der kun er 3 cm. beton.
Det hedder svømmende eller flydende gulv.
Det er efter min mening en god gulvkonstruktion der giver et behageligt gulv at gå på.
Hvad gulv har du tænkt dig?
iKonstruktionen gver dig mange muligheder.
Du kan lægge tæppe, linolium eller træ.
I mit eget hus har jeg lavet nogenlunde den samme konstruktion.
Ovenfra:
8mm egeparket, 22mm spåndplade, 50 mm Rockwool, 8 cm beton, 100 mm flamingo og 15 cm legablokke lagt i afettet grus.
I princippet er det den samme konstruktion, bare lidt bedte isoleret.
Hvis du har oenge nok skal du lægge træ.

Bjørn