/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Radio til bad og køkken
Fra : Oldboston
Vist : 2467 gange
100 point
Dato : 07-03-08 20:49

Jeg har brug for en god radio til bad og køkken. Den skal kunne tage FM meget tydeligt, også gerne MB og LB. Hvor jeg bor er modtagelsen gennem antenner IKKE god, så der må gerne være superkraftig antenne, selv om det loster lidt mere, og effektiv udgangsstyrke fra højttalerne. Gerne både til batteri og til ledningsnet. Har set på BUSHs meget flotte retro-radioer, men er i tvivl, om udgangseffekten er lige så god som det flotte udseende. Havde en gang en Grundig Satellit Weltempfänger, et 8 kilo stort monstrum med en fantastisk lyd. Mon de stadig findes og fremstiller såkaldte "transistorrradioer"? Eller der alting blvet forringet de sidste 20 år? Håber på etr godt råd, her i familien elsker vi at høre god musik i bad og køkken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 21:04

I badeværelset syngen man da selv

Så nøjes du med et par GODE højtalere - der er i forvejen en dårlig akustik.....

Citat
Den skal kunne tage FM meget tydeligt, også gerne MB og LB. Hvor jeg bor er modtagelsen gennem antenner IKKE god, så der må gerne være superkraftig antenne, selv om det loster lidt mere, og effektiv udgangsstyrke fra højttalerne. Gerne både til batteri og til ledningsnet

50.000 vil nok løse opgaven

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 21:04

troede jeg var den eneste, der er vild med radio på badeværelset. Jeg er slet ikke i tvivl, min skønne DAB radio, der selvfølgelig også kan spille alle andre stationer er suveræn
Pure Evoke - 2- x t Eco Plus

Kan bl.a. købes her pris her 1748,-
http://www.crtv.dk/produkter/12/dab-radio.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 21:06

Citat
Hvor jeg bor er modtagelsen gennem antenner IKKE god

Lige noget for en DAB radio

Kommentar
Fra : werter

Dato : 08-03-08 00:15

Du kan få gode DAB-radioer ned til få hundrede kroner. Selv har jeg en PURE med fremragende lyd.
Køb en radio med fuld returret og prøv hvordan den klarer det svage antennesignal, du har i dit hjem.
Dur den ikke - prøv med en anden model (det gjorde jeg selv). Der kan være stor forskel på, hvor gode de forsk radioer er til at trække signaler til sig.
Vl h Werter

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-08 01:37

Alle radiomodtagere modtager gennem en antenne. Så hvis en antenne ikke virker hos dig ( hvad jeg ikke tror på) så skal du ikke købe en radio.

Der findes særlige radiomodeller til montage i køkken- under et skab , og vandtætte til brug i badeværelset.
Det med den manglende lydstyrke, er nok en kombination af din alder og af, at du igennem årene har lyttet til alt for kraftig musik. Det er ikke radioderne, som er blevet svagere.

MB og LB har du næppe noget at bruge til i dag . DR sender ikke ret meget mere på de bølgelængder, og radio Moskva har vist også stoppet de danske udsendelser på mellembølge. Men du holder måske af radio Peking.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-03-08 08:00

sæt en lørdag af til pojektet -besøg en 5-6 forskellige "radio butikker " i dit område køb den billigste DAB radio i hver butik ( beting dig fuld returret ) så hjem og prøve .Måske bliver du nødt til at aflevere alle-har selv fritidshus hvor jeg har måttet opgive DAB projektet fordi antennesignalet overdøves af kragernes vendesignal !
Husk de sendes ikke P4 regionalradio i DAB kvalitet fra DR -her må man nøjes med alm FM kvalitet og fordi den kan tage et par DAB kanaler er det ikke sikkert den kan tage dem alle !! de må jo åbenbart sende med forskellig effetkt fra hver mast og ikke alle DAB kanaler fra alle master ??

Havde også sådan en Grundig Weltempfænger -skalahjul og "kædetræk" "rådnede " desværre op og kunne ikke skaffes -bedste transistor jeg har haft.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 17-04-08 22:00

Tak for svaret transor. Du får pointene, fordi dit svar var ret morsomt, du ramte vist tættere på, end du var klar over.