/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Til Pallehansen Yamáha 4-gears
Fra : JokkeFyren
Vist : 277 gange
18 point
Dato : 01-03-08 21:41

Til Pallehansen..

Jeg har læst mange af dine indlæg, rigtig mange endda..
Men jeg kan ikke finde ud af hvad blandingsforholdet er for en Fs1-4gears..
Er det de der 2 % og hvad anbefaler du at jeg blander op med?
Kender du nogle steder i KBH hvor man kan tanke 2takst?

På forhånd Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Friborg71

Dato : 01-03-08 22:53

Brug fuld syntetisk 3% og sørg også at dysen r stor nok det virker.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-08 00:52

Ja, skal du være god ved den er fuldsyntetisk bedst, havsyntetisk rigtig god, alm. god.
Og 3 % er fint.
Det billigste er at blande selv, tag olien med hen til tanken, fyld et lige antal liter på feks. 5 eller 10, evnt 7 l på. Stil olien på et plan underlag, kig igennem den synlige ende, og sæt et tushmærke, der hvor du skal bruge ned til. hæld så det i, indtil du er ved tushstregen når dåsen står vandret.
Ryst tanken.
Mest nøjagtig er at have en engangssprøjte med afmærkning fra matas/apoteket, og suge op i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-04-08 14:56

Statiol havde engang små dunke med 125ml i.
Sådan en, syntes jeg, var rigtig god at have med, da den har meget præcise streger.
Når du så har fyldt din tank og blandet med den lille dunk så det passer, så fylder du den bare op igen derhjemme, fra en 1liters dunk.
Jeg kørte selv med Station Low Smoke eller Racingway på tunede knallerter, men de er blevet for dyre nu.
De sidste par år har jeg brugt Shell´s 2takt olie til scootere.

Hold dig væk fra Q8 olie. Det fedtede min Derbi Senda motor ind og smadrede den med sod.