/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HJÆLP til Nokia N95 GB Kalende
Fra : hjerterum
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 24-02-08 10:26

Jeg fik lidt hjælp i går her på siden men det viste sig at det var ikke nok....... så jeg prøver igen Det hele drejer sig om min nye Nokia N95 8GB til mobilen følger et program med der hedder Nokia Nseries PC Suite hvor man kan synkronisere Kontakter,Noter, Kalender, og opgaveelementer med Nokia Nseries.enhed.
Jeg har fået det til at virke med mine kontakter men kan ikke finde ud af hvad jeg skal trykke på i programmet for at få den til at virke i min kalender, inde i programmet kan jeg vælge at trykke på indstillinger og så opret ny indstillinger og så vælge program og der er så følgende programmer at vælge imelem.
Windows Vista (kontakt personer) det er den jeg har brugt til mine kontakter og det virker fantastisk.
så er der Microsoft Outlook
og Outlook Express ( Windows Adressekardotek)
Lotus Organizer 5,0
Lotus Organizer 6,0
Lotus Notes 5x
Lotus Notes 6x
Lotus Notes 7x

så er det jeg tænker hvordan kan det være at Windows Vista ( Kontakt personer ) er der og ikke Windows Kalender... MYSTISK

Det er Vista jeg bruger....

Hjælppppppppppppppppppppppp

Accepteret svar
Fra : occo

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-08 11:18

Hej; det var mig, der i går gav dig et hint om din telefon. Beklager; hvis du ikke fik den fulde forklaring.
Når du har installeret softwaren Nokis Suite og du har tilsluttet din telefon - enten med Bluetooth eller kbal - så har du fleer muligheder for at synkronisere med in PC. Herunder bl.a. Kalender. Det er NATIRLIGVIS en forudsætning, at du hat installeret MS Outlook, for at det virker med DET program. MS Outllok ligger jo ikke som en del af Vista. Du SKAL også have installeret MS Outlook, som er en del af MS Office pakken, for at det kan virke.
Hvilket kalenderprogram bruger du på din PC?
OCCO

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 24-02-08 11:53

Windows kalender i vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 14:42

Nu findes der vel rundt regnet 10.000 kalenderprogrammer til windows.....

Hvis din telefon skulle have mulighed for at importere fra dem alle var der vist ikke meget plads tilbage

Så GENERELT bruges de to største til den slags - og det er Lotus og Outlook......

Det gælder mere eller mindre for ALLE export/import (synkroniserings) opgaver og ikke kun telefoner.....

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 24-02-08 21:53

Tak for svaret occo. Så lykkedes det endelig efter mange timer jeg har nu MS Outlook og det virker fantastisk....... har prøvet at drille programmet lidt når jeg eks. vis har lavet huske mærke med fødselsdag i kalenderen og så synkroniseret det med min mobil har det virket fint.... men bliver man ved 1-5 gange med at rette så er der pludselig en af vejene der ike virker så er jeg nød til at slette hele navnet for at komme igen igen det virker lidt skørt men på den anden side skal man jo heller ikke rette hele tiden.... det er som om at det har en begransning på hvor mange gange man retter og hvilken vej man starter det er nemlig omvent hvis jeg starter med at lave en besked på mobilen så er det efter nogle rettelser den anden vej jeg ikke kan mere....... ved ike hvad det er