Mange tak for alle jeres svar.
Vi har købt vores Getz brugt for 3/4 år siden. Den er fra oktober 2004.
Sidst i garantiperioden havde vi en fejl hvor mortorkontollampen blinkede og bilen ligesom hoppede. Det var som om motoren ikke fik rigtig fat når man speedede op. Når den så lige pludseligt fik fat, gav det et godt ryk fremad.
Vi tog selvfølgeligt på værksted med den. De sagde dog at det ikke var noget slemt og at det sandsynligvis bare var lidt snavs på en sensor og at det ville reparere sig selv når bilen bliver genstartet. De havde også tilsluttet den til deres computer.
Så var der heller ikke noget en månedstid mere. Men lige da garanti perioden var udløbet, begyndte den igen. Vi tog derhen igen. De udskiftede et tændkablen.
Vi fik så dem til at overtage regningen, da vi jo faktisk havde meldt den fejl i garantiperioden.
Nogle måneder senere starter det hele så igen.
Vi igen på værksted og vi er enige med værkstedet om at det er dem der skal betale, da det jo egentligt er garanti.
Da de ikke helt ved hvad fejlen er, vil de lave fejlfinden ved at tjekke de mest almindelige ting der kan være i vejen i den situation og så lade os køre med den og komme igen når fejlen så kommer igen.
Den gang byttede de om på to af tændkablerne, for at se om det var tændkablet eller tændspolen.
Så er fejlen der igen.
Nu vil de så udskifte en tændspole.
Og egentligt burde man vel mene at det også er en de skal overtage prisen for, da den jo kan være blevet unøddigt slidt op fordi de ikke har fundet fejlen første gang vi var på væksted, hvilket nu er ca 1/2 år siden.
For man brude da ikke mene at en bil på knap 3 1/3 år allerede har brug for en ny tændspole. Den er forøvrigt kørt ca 46.000 km.
Mvh Rose