/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kan ledningen limes op på et pudset loft~
Fra : Stine_
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 20-02-03 12:15

Vi er ved at sætte en spot op på vores fine nymalede stukloft. Hvordan får vi ledningen til at være mest mulig "usynlig"? Kan ledningen limes op på et pudset loft?
- eller er der andre forslag?

VH Stine

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 20-02-03 12:22

Med en limpistol kan det lade sig gøre.
Hvad med en "ledningskanal" de fås i en klar udgave der passer til ledningen.
De kan købes i et byggemarked.

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-03 12:27

Hej Stine;

Som "Fromsej" skrev, så kan du lime den op ved hjælp af limpistol; eller du kan bruge en kanal til det.
Endelig kan du også i byggemarkeder; f.eks. Silvan; købe en dobbelt-klæbestrimmel, som er beregnet til netop at sætte ledninger fast på beton, puds, mv. Med den er det ganske enkelt.

Du laver f.eks. en tynd blyantstreg, hvor ledningen skal løbe, og langs denne kan du trække denne dobbelt-klæber.
Når det er gjort trykker du den godt fast ved hjælp af f.eks. en lille malerrulle; og endelig fjerner du dækpapiret og kan nu klæbe ledningen fast på dette. Materialet er ganske tyndt, så du får et meget flot resultat.

God fornøjelse!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : bodanis

Dato : 20-02-03 17:09

Hej Stine
Som elektrikker og alarmmontør, kan jeg kun give de 2 øvrige ret. Jeg vil dog foretrække limpistolen, da det giver det mest "usynlige" resultat
MVH Bodanis

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 20-02-03 17:22

Jeg var for over 15 år siden med til at lime alarmledninger og andet godt op på betonloftet i nogle store haller.
Vi brugte limpistol , og det hænger da endnu.*S*

Godkendelse af svar
Fra : Stine_

Dato : 03-03-03 18:08

Tak for svaret Smitty.