/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
For høj puls
Fra : kurtfj
Vist : 2566 gange
200 point
Dato : 20-02-03 11:03

Mit problem er at jeg har en hvilepuls, der ligger mellem 100 og 110.

Jeg er i behandling for en depression som behandles med Klomipramin og Remeron.
Under behandlingen blev jeg indlagt på sygehus med en hvilepuls på 120. Efter jeg fik
noget der lignede(og mærkedes som) en blodprop ved hjertet, blev jeg undersøgt på hjerteafdelingen uden at man kunne finde noget.

Psykriateren siger det ikke skyldes pillerne og det må jeg give ham ret i. Mens jeg var
på sygehuset fik jeg ingen antidepressiver.

Mit kondital er nok ikke særlig godt i øjeblikket og jeg vejer også 10-15 kg. for meget, men det alene skulle vel ikke kunne gøre det.

Jeg skal starte på arbejde igen den 3. marts, men er rimeligt nervøs for, at det går galt.Det er jo ret begrænset, hvor meget jeg skal lave, før jeg får sortnen for øjnene og er lige ved at besvime.

Er der nogen der har et godt bud på, hvad jeg skal gøre, ud over at forsøge at løbetræne og tabe mig.

Mvh. Kurt

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-02-03 12:18

Jeg synes nu du skal holde dig til lægen og få konstateret hvad/hvorfor - inden du tager div. alternativ medicin!
Du skriver ikke noget om blodtryk og flere af de nævnte "ting" indvirker på blodtryk, for lavt (eller for højt) giver altså også svimmelhed. Nu er betablokke jo på recept, men er dit blodtryk i underkanten og du tager noget der yderligere nedsætter det kan det jo gå gruelig galt.
Kort og godt mener jeg det er dybt uansvarligt at eksperimentere med sådan noget fis - PÅ DET GRUNDLAG DU DEFINERER.

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 20-02-03 13:24

Hej Karina og lillemig.

Tak for svar/kommentar

Jeg kan godt se, der er nogle oplysninger der mangler. Jeg var 7 dage på sygehuset og
fik testet via blodprøver at klomipraminen var væk. Den er normalt væk i løbet af 24 timer.
Min normale hvilepuls da jeg havde et lidt højere kondital end nu var mellem 55 go 60.
Mit blodtryk var som det skulle være, desværre kan jeg ikke huske tallene, men de lå meget konstant hver eneste dag.

Lægen eller lægerne vil ikke gøre mere ved mig, så jeg overvejer at køre videre med dosering som psykriateren har anbefalet og så trappe det ned til 0 i løbet af et par måneder, hvis ikke der kommer et andet forslag som passer mig bedre.

Når de nu alligevel ikke kan gøre mere, så må jeg jo selv finde en løsning, jeg tror på.

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 20-02-03 14:20

hej Kurt

Jeg har en rigtig dygtig kiropraktiker som ikke bruger dine penge på unødige konsultationer. Hvis du er interesseret, kan jeg finde en i dit område, der bruger samme
metode som min kiropraktiker, du vil nok ikke rejse til Sorø bare for det.

------- skrev du i en tidligere besked, var det muligt du kunne finde én?

Jan,Århus

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-02-03 14:36

Ja - følg lægens råd, og prøv at acceptere du ikke fejler noget fysisk, at gå og måle puls m.v. hele tiden er med til at fastholde nervøsiteten og netop den psykiske balance påvirker i høj grad din puls.
Jeg mener ikke du absolut skal løbe, det er da sundt, men du er jo så også "i behandling"... prøv i stedet for at måle puls, at gå en tur og koncentrer dig om OMGIVELSERNE!! I stedet for dig selv, måske langs en å hvor der kan vise sig fisk/dyr og er flot natur m.v. slap af og studer omgivelserne.
Det er naturligvis ikke sådan at komme ud af en depression, men en vej frem er at koncentrere sig om ANDET og andre og altså ikke fastholde det negative.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-02-03 19:56

jeg vejer omkring 30 kilo for meget, og har en hvile puls på ca 120. hvilket min læge syntes var høj, så han bad mig løbe en tur med det samme og komme ind og få målt igen, som sagt så gjort en puls på 215, min læge var ved at falde om, og sendte mig på sygehuset , jeg fejlede intet, normalt blodtryk, normalt af det hele, min puls er bare høj, bla. fordi jeg er stor.
Det sortner aldrig for mig, men jeg cykler på arbejde, og spiller lidt badminton.

Jeg er bange for at det ikke er dit hjerte det er galt med, for mig lyder det som om at din hjerne ikke kan tåle dit blodtryk, for hvis du begynder at presse en masse blod rundt og op i hjernen, vil det trykke på dine nerver og det vil få det til at føles som om du besvimer.

Accepteret svar
Fra : karina12

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-03 21:24

Allerførst en kommentar til lillemig. Man skal altså ikke altid stole på lægerne. Læs bl.a. Elliot S. Valensteins bog "Hjernen som syndebuk", hvis du skulle være i tvivl. Han påviser, at det overhovedet ikke er bevist, at antidepressiver virker. Man aner ikke hvorfor det virker for nogle - og man aner overhovedet ikke, hvad man gør. Ingen aner noget om bivirkninger hverken på kort eller længere sigt.

Eller de, som ønsker viden om de såkaldte lykkepiller tjek lige www.lykkeinfo.dk eller dem på beroligende nervepiller tjek www.benzoinfo.dk

Hvis jeg havde stolet på lægerne, havde jeg været død i dag.

Det er da ualmindeligt at have en puls så høj og noget tyder altså på, at der er noget galt. Det ved man bedst selv, hvis man lytter efter sin krop.

Kurt - Hvis du beslutter at trappe ned, så skal det gøres meget langsomt og jeg mener meget langsomt. Det er bedre at gøre det meget langsomt end at få det skidt. MEN det er en rigtig god ide, at begynde med at gå nogle ture - Gansek korte tur på 20 min. i begyndelsen - så efterhånden længere og højere tempo. Nyd solen som den er lige nu - det har jeg selv gjort meget ud de sidste par dage. Du har brug for at se solen lidt i øjnene.

Tjek evt. www.benzoinfo.dk - her står der en masse om nedtrapning. Her er også artikler om antidepressiver.

Jeg håber det bedste.

Mange hilsner
Karina12

Godkendelse af svar
Fra : kurtfj

Dato : 26-02-03 08:19

Tak for svaret karina12.

Kommentar
Fra : Bruno53DK

Dato : 18-03-03 23:49

Kurt
Jeg har gennem levet lige det selv samme forløb som dig-
vil du ud af det på den naturlige måde!-må du omlægge din kost-og begynde at dyrke motion -er du for tung begynd med cykling-evt. fitnes-det skal ikke værer hygge du skal virkelig gå til den-begynd at spise grønsager-Mange -stop med sukker kaffe -slik og alt junk food-jeg kan sige dig at spiser du kød-spiser du også angst-dyret fylder al væv og muskler med adrelin (dødsangst lige før det bliver slået ihjel-dette spiser du, så du bestemmer selv din tilstand-
jeg er nu fri at min egen depression-som jeg havnede i for 25 år siden-i dag er jeg fuld vegetar-og dyrker motion på højt plan-jeg har fuld kontrol over min angst-for alle mennesker har sansen angst-
det er en naturlig sans-og det er naturlig at føle angst-guds bagtanke med angst er for at beskytte legmet-at vi så ødelægger kontrollen med at tilfører kroppen giftstoffer som gør at når vi gennemlever en naturlig angst fase-mister kontrollen pga.dårlig levevis og gift i kroppen-så du må tilbage til udgangspunktet-rens kroppen og begynd at bruge kroppen hårde-jeg var i går aftes gennem marselissborgskovene på Mountainbike i fuld måneskind-denne oplevelse gav så meget livspower at jeg følte enorm glæde ved at opleve denne cykeltur-om der var angst! aflene i så stor en skov med så mange dæmoner-alfer gnomer og godtfolk-jo det var der da-men ikke merer end jeg kunne klare det! så det blev en rigtig kærlig oplevelse med mig selv og naturen-jo jeg elsker min cykel og kajak-og selvfølig min kone Lina-
jeg er en blevet en af ridderne fra det runde Bord -drage dræberne-så kurt kom igang vi mangler folk som dig....
mvh.Bruno

Ps.skulle du ha behov for vejledning i kost omlægning-og træning -og udtrapning af medecin kan du kontakte mig på min email oslb@mail1.stofanet.dk -det vil ikke koste dig en krone -kun noget tid og sved Bodybildern.
stavefejl sorry