/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken er bedst
Fra : Avant85
Vist : 911 gange
200 point
Dato : 18-02-08 18:31

Hvad er bedst
AMD eller Intel ?

Der må gerne uddybning med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-08 18:50

Kommer jo HELT an på brugeren og HVAD det sættes sammen med og bruges til....

Hvad smager bedst pære eller banan

Du kan LÆSE side op og side ned om de forskellige processorer....

Og det meste er skrevet at FAGFOLK og ikke kandubrugere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 18:53

Det er vist nok det sværeste spørgsmål overhovedet.

Som jeg ser det, så overhaler de hinanden hele tiden.

Lige nu er det vist Intel der fører lidt.

Der er dokumenteret materiale mange steder, så du må ud og lede.

Jeg selv bruger kun Intel processorer.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 18-02-08 19:07

Intel er bedst !!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-08 19:14

Til hvad? Svend

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 19:15

Har både Intel og AMD. Men pt er et Intel der fører i kapløbet.

Citat
Prismæssigt ligger en X2 5000+ Black Edition under 900,- i skrivende stund. Det gør den oplagt som opgradering af en eksisterende AM2 platform og dette er også AMD’s mål med denne CPU. AMD ved godt at Core 2 arkitekturen er overlegen på de fleste områder og af samme grund markedsføres X2 5000+ Black Edition ikke som en Core 2 dræber.

Taget ud for denne test

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9077#top

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-08 19:55

Intel er bestemt ikke lavet til at spille på. Intel er gode når det kommer til stykket med krævende opgaver. Det er opgaver som komprimering, decode, encode osv. Fordelen ved Intel er at de understøtter Multi Threading (Hyper-Threading, som Intel kalder det). De gør at den kan simulere 2 CPU'er, selvom der kun er en. Det giver mulighed for ay have flere programmer i gang, uden at man mister ydelse. Du kan fx spille computer samtidig med du høre musik i Winamp eller lignende. Hvis du gør dette med en AMD vil du helt sikkert se en nedgang i ydelse. AMD er gode til spil, men ikke særligt velegnet til krævende opgaver. Undtagen CAD programmer, der er AMD specielt velegnet til det.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 18-02-08 23:13

Tak for svaret croaks.