/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skal jeg købe Mac??
Fra : Hoddy
Vist : 1241 gange
14 point
Dato : 16-02-08 19:07

Hej

Jeg har brug for en ny bærbar computer, også har eg overvejet at købe en Mac, så ville jeg gerne høre om:

1)Er der nogle fordele? og hvilke
2)Nogle ulemper? hvilke
3)Og passer det at hvis der er noget i vejen med ens computer så er de meget dårlige til at få den ordnet? altså medhensyn til gararnti?
-

-Det ville hjælpe mig meget til at traffe et godt valg. Da det jo er en lidt dyr computer

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-02-08 20:11

1)Nej,masser
2)ja,masser
3)ja,det passer

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 14 point
Dato : 16-02-08 20:28

Der er en grund til, at de fleste designere og grafikere arbejder med Mac, og det er ikke kun på grund af Mac’ens flotte design. Generelt må Mac’en siges at være mere stabil og bedre til fx billedbehandling og grafisk arbejde. Dette præger også brugerfladen, som er målrettet den visuelt orienterede bruger, hvilket inkarnerede pc-brugere kan finde en anelse forvirrende.

Fordelene ved at købe en pc er for det første, at den generelt er billigere. Det vil altid være en diskussion, om brugerfladen er bedre eller dårligere end Mac’s, men den er i hvert fald mere systematisk opbygget.

Hvis du skal bruge din bærbare til at lave præsentationer på forskellige lokaliteter, vil det være en fordel at vælge en pc, da de fleste projektorer og fremvisere kræver et specielt stik, hvis du skal kunne tilslutte din Mac. Desuden benytter de fleste organisationer stadig pc’er, hvilket kan lette overførslen af filer fra en computer til en anden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-08 13:48

Jeg har selv haft en MAC - mennnn den var noget besværlig, at finde gode programmer til, for en almindelig privat bruger.
Det er rigtigt, at den er suveren til grafisk arbejde! - men til den almindelige brede bruger, som vil lidt af det hele, så kan den meget nemt gå hend og skuffe forventningerne.
De fleste PC'er på markedet bruger Microsoft's operativsystem. Det fungere, men er absolut ikke det perfekte system, men da der ikke er så mange alternativer, kan man blive nød til at blive trukket rundt i manegen af BILL GATE.
Alternativet i brug, på en PC er så LINUX. Men det er jo smag og behag!

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 18-02-08 20:44

1000 tak

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 18-02-08 23:04

selv tak