/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vurdering af møbler
Fra : gotskov
Vist : 661 gange
20 point
Dato : 15-02-08 17:01

Jeg skal hjælpe min svigermor med at sælge en sofagruppe. Desværre har vi ikke den fjerneste ide om, hvad det er værd. Om det er 500,- eller 20.000,-.

Der er tale om et italiensk sofasæt fra Alberto Nieri fra 1995. Er der nogen der har en ide om, hvordan man kan få vurderet sådan noget?

Er der måske nogen her, der ved noget om sådanne møbler?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-08 17:26

Kender i nyprisen er der vel et udgangspunkt.
Ofte vil halve pris være et godt grundlag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-08 17:41

Ja jeg er ikke møbelhandler men fandt frem til denne gruppe ligeledes Alberto Nieri om hvor gammelt eller ?? aner det ikke men måske kan det være en hjælp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-08 17:41
Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 15-02-08 17:59

Vi kender desværre ikke ny prisen, så vi er totalt på bar grund.

Men Sunowich, dit link kan nok hjælpe os. Jeg skal lige have printet billedet ud og sammenlignet med svigermors møbler. Det er en helt anden farve, men formen kunne godt ligne en del.

Så tak til jer begge. Jeg lader den dog lige stå lidt, og ser om der er andre der kan bidrage med noget.

Kommentar
Fra : Møbeldesigner

Dato : 15-02-08 20:42

Hvis sofagruppen skal sælges uanset pris kan det være en mulighed at gøre det over netauktioner (QXL.dk, lauritz.com, eBay o.lign.). Her behøver i ikke en salgspris, men vil få den pris som markedet er villig til at betale.
Held og lykke

Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 15-02-08 20:46

Det er faktisk planen at benytte QXL.

MEN vi vil have en mindste pris på, da vi ikke vil sælge for 1 kr. Men problemet er lige at sætte en realistisk og "fair for alle" mindstepris.

Og det SKAL sælges, men ikke for enhver pris.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-02-08 11:33

Tag et foto af møblerne og tag det med til nærmeste auktionshus (FX. Bruun Rasmussens i Kbh) De kan hurtigt vurdere det.