/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kaburator på baotian
Fra : donnydk
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 13-02-08 21:20

Hej alle. jeg har anskaffet mig en baotian freak30. men der er som altid noget der ikke spiller 100% med kaburatoren. er der nogle af jer der har nogle erfaringer med den, og hvad man evt kan gøre ved det. eller evt erfaringer med hvor godt det fungere med en kaburator fra en anden knallert

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-08 21:47

Du skal først finde ud af hvad du mener med spiller, men problemet er nok at den skal havde en hoveddyse lidt størrer, så den trækker bedre ved fuld fart.
Javist kan man sætte en anden karburator på, men det er ulovligt, og ikke nødvendigvis bedre, dyrt og lidt besværligt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 13-02-08 22:05

jeg mener at den hakker. altså ligesom at den går ud og starter igen. jeg fik afvide på værkstedet at der var kaburatoren men de ville ikke fortælle mig hvad jeg kunne gøre ved det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-08 01:27

Jamen sælgeren skal da afhjælpe problemet gratis, selvom det er en kineser, hvis det er inden for garanti-perioden.
Hakker, ja, men er det når den er kold og du giver gas, er det kun de første par minutter. Har den automatisk chokker.
Hvor langt har den kørt, hvor gl. er den, har du prøvet at skifte tændrør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 14-02-08 23:16

den er købt brugt. og nej den bliver ved længe. her det sidste stykke tid har den slet ikke ville starte.

ja den har autochokker. den har kørt lidt over 4000. aner den er fra maj 2007. og nej har ikke lige prøvet at skifte tændrør

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-08 00:21

De fleste ting er der da garanti på, et år, derudover 1 års reklamationsret.
Så selv om den er købt brugt, vil du med købsfakturaen i hånden, jo kunne kræve din garanti. ?
Den er jo under et år. Og det er da for tidlig at der er problemer med en scooter.
Men udsættere kan skyldes mange ting, som regel er det dårlig gnist, som jo kan skyldes dårlig kontakt i samlestik mm.
Hvis den ikke vil starte, skal du med tændrørsnøgle skrue tændrør af, sætte tændrørshætten på, og ligge tændrøret mod stel, feks. topstykke eller andet metal. Så skal der med tændingen til komme fine gnister på tændrøret, enten ved kickstart, eller med startmotor.
Hvis gnisten er ok, så hældes 2 fingerbøl benzin ned gennem tændrørshul, det hele samles, og hvis den starter, ja så ved vi nu at problemet er benzin, og vi kan gå videre derfra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 15-02-08 14:16

det må jeg så prøve senere

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 16-02-08 00:13

wuhuuuuuuu den køre. men det var nu ikke noget af det men nogle ledninger der var gået løs men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-08 11:32

15-02-08 00:21 Skrev jeg: Men udsættere kan skyldes mange ting, som regel er det dårlig gnist, som jo kan skyldes dårlig kontakt i samlestik mm.
Så kan du jo lukke spørgsmålet
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : donnydk

Dato : 17-02-08 17:51

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen