/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjemmelavet pizza - tips? :)
Fra : iOliver2
Vist : 895 gange
50 point
Dato : 13-02-08 18:42

Står og laver pizza, og dejen er lige blevet sat til hævning..
Nogle der har nogle gode tips til at få den til at smage bedre? :)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 18:47

Dejen eller pizzaen?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-08 18:47

Alt kan klares med en god vin

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 18:49

Dejen er lavet .. Så pizzaen - fyldet

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 18:50

Jimmy - Ej puha .. er ikke til vin. Heller en kølig øl

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 60 point
Dato : 13-02-08 18:54

Pensel bunder med olie - et tyndt lag.

Hæld en god hjemmelavet tomat sauce på.

Hæld masser af ost på

fyld:

oksefars brunet med diverse krydderier og vhidløg
Bacon
løgringe
Rød peber
-
Skinke
ananas
-
Oksefars som ovenfor krydret med karry
Banan
-

Det var da et par eksempler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 18:54

Spiser du pizza hver dag !!! I går skulle du lige hente en pizza, men det var måske fra dit eget køkken !!!
Blev den ikke så god, som du havde håbet ?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 18:55

Pizza skal være hjemmelavet. ALT. også sovsen.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 18:58

Hehe ans, nej igår var det udefra

Jeb3 ' vil da prøve med det olie :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 19:01

Det smager også godt med skiver af røget medister

Oregano

Basillikum

Hvidløgsolie

skinkestrimler og alt hvad du ellers kender fra købe pizzaerne

og til sidst friske salatblade med dressing

Pizza er Italienernes svar på vores biksemad,så du kan komme på lige hvad du har lyst til, så bare kik i køleskabet, måske du oven i købet kan komponerer en ny pizza

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-02-08 19:15

Pepperoni og tun, og så så meget som den kan trække så er den hjemme

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-02-08 19:17

Basis: den gode hjemmelavede tomatsovs:
en dåse tomater (blendes)
en smule sukker
lidt citronsaft
salt, peber, diverse friske krydderurter, du har for hånden

fyld:

1. En rest hamburgerryg og hvad du ellers har af champignoner, grøn peber, løg etc., revet ost

2. Hele spinatblade (dampet lynhurtigt), tun fra dåse, løgringe, evt sardeller, revet ost

3. Ruccolisalat, røget skinke (Parma, Daniel, serrano e.l.), parmasan i tynde skiver

Jummy, jummy

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-02-08 19:18

Jeg glemte den hjemmelavede chiliolie

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:19

De lyder da lækre nogle af de der pizza'er, kunne være man skulle prøve nogle af dem næste gang, og tak for opskriften til tomatsovs

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:20

Du kom først jeb :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 19:21

Efter alle de ægte italienere fra Tyrkiet, har banket 5.000 pizzariaer op, er det vist ikke den form for køkkenaffald, der ikke har været prøvet på en pizza.

Røget medister på en pizza..... Nordsted nu styrer du dig fa....

Medister er i forvejen et affaldsprodukt, som har levet livet som alt, lige fra en stor flæskesteg og til den endte som røget medister3 uger senere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 19:23

Sjovt at du ikke gir spørgsmålet mere end 12 minutter. Men det bestemmer man jo selv

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:23

Klumme
tys - vi er nogle der snart skal spise :)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-02-08 19:23

Oksefars og banan
Undskyld, men der mistede jeg appetiten

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:24

Klumme - Jamen min pizza er i ovnen nu :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 19:24

Lad ham nu få sin mad den stakkel LOOL Så kan vi alltid bagefter køre kanonerne i stilling

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 19:27

Ja ja Oliver, men derfor kunne du jo teoretisk godt lade sp. stå åbent. Det kunne jo være at der kom en gudsbenådet pizzabager ind på scenen og bare havde OPSKRIFTEN

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 19:44

Citat
Medister er i forvejen et affaldsprodukt, som har levet livet som alt, lige fra en stor flæskesteg og til den endte som røget medister3 uger senere.

Ja og så bliver den røget medister solgt som en delikatesse

Det er uhyggeligt, hvad en flæskesteg kan blive til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 19:50

Den bliver normalt kun røget, hvis farsen har fåen en syrlig hørm og et grønligt skær. Men en gang rygning, så er den fjong i yderligere 2 - 3 uger. Så er den osse kun 1½ måned gammel, siden den døde første gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 19:58

Jeg ved det. På et tidspunkt "fulgte" jeg en flæskesteg. Ringede diverse steder hen.

Jeg troede sidste udkald før spanden var farsen, men nu skriver du, at det er den røget medister, der er sidste udkald.

Desuden køber jeg aldrig lun leverpostej i en delikatesse. Det er også sidste udkald før spanden.

Men jeg tror det er lovligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 20:04

Så er der også de nystegte frikadeller i delikatessen. Og de har ligget der i montren siden kl. 8:00 om morgenen og ligger der stadig ved 18:00 tiden ... en lækkerbisken

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 20:35

Teknisk set burde man kunne købe medisterpølse i et supermarked, som ikke har slagterafdeling. Hvis forretningen får kødvarer fra et centralt slagteri, burde der ikke kunne finde ompakning sted eller videreforbejdning i 6 slægtsled....... eller hwa ?????

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 20:48

Skal den være ekstra god, så bag den på en pizzasten, der står helt nede i bunden af ovnen. Mums for en bund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 20:53

Det var også i en forretning, der havde "slagteriafdeling"

Den flæskesteg blev bare mindre og mindre. Datomærkningen blev ændret 3 gange på 1 uge. Der var et kendetegn på stegen. Den midterste svær var "krøllet" Det er nu ikke alle stege, der har en krøllet svær på midten.
Jeg ringede hid og did, men ingen havde tid til at komme og se på stegen. Jeg klagede til forretningen, men uden resultat. Jeg havde ugen inden da købt en flæskesteg, som bare var sur.

Men jeg fik da oplysning om, i hvor lang tid en "flæskesteg" kan leve.

Derfor køber jeg ikke "lune retter" fra en delikatesse i et supermarked.

Jeg får

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 20:56

Frikadeller fra delikaessen er værre.
Først en steg fra slagterafd.
Den sælges ikke
Så skæres den til kotelleter
De sælges ikke
SÅ hakkes de til fars.
Det sælges ikke. Så ind i delikatessen til frikadeler

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 21:08

Ja men før stegen skæres til koteletter, så er det en kamsteg uden svær.

Efter koteletterne bliver det til skinkekød i tern. Så bliver det til hakket flæskekød. Det bliver så blandet samme med hakket kalvekød. Juuuhuuu så har vi hakket kalv & flæsk.

Men til sidst ender det i en delikatesse. Sikkert fyldt med en masse krydderier, så den rådne smag er forsvundet

For mig er det sidste udkald før spanden .... hvem, der så vil bruge den

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 21:17

Ja jeg går ALDRIG i delikatessen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 21:57

Det gør jeg, men det er fordi den unge dame er så køn LOOL Men jeg køber ikke noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-08 22:13

Klumme

Fik du så en gratis delle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 22:24

Ja, men jeg ville ikke ha den der, for det var hendes

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 22:38

eiii hvor er i søde