/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
skanning farveneg.
Fra : Sønder
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 06-02-08 18:56

Jeg har i sin tid købt en Plustek negativskanner ( i ALDI)
Den virker fint til dias og sort/hvid negativer, men når jeg skanner farvenegativer får jeg den orange farve som er lagt på filmen med og kan ikke lige fjerne den i PhotoShop el.lign.
Og brugsanvisningen ligger ikke lige på sin plads...
Kan nogen hjælpe ?

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-08 20:35

Markerer du inden scanningen at det er et farvenegativ du vil scanne?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-08 21:33

Jeg har selv købt 2 sådanne scannere i ALDI.
Den ene med et scannerhoved for film i strimler, og den anden en speciel scanner til film og dias.
Den specielle scanner har et godt program, hvor der ved scanning af farvefilm i både negativ og dias, tager højde for de forskellige mærker af film, så dette farve fænomen som du omtaler kan undgås. - Måske kan det også bruges til din scanner?
Alle scannere der er TWAIN kompatible, skulle kunne bruge de samme programmer.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 07-02-08 08:49

Tak for svaret Otnob. Jeg ved ikke hvad jeg gjorde anderledes denne gang, men nu virker det. jeg har nok været lidt træt i ansigtet sidst efter at have gennemgået 3000 s/h negativer. Du får point fordi du var først.
Også tak til altid dygtige severino
Sønder

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-02-08 09:20

Selv tak !Sønder
Det er sandelig et kæmpe sorteringsarbejde du har gang i. God arbejdslyst

Kommentar
Fra : pvirkus

Dato : 20-02-09 03:17

Den lette løsning til scanning af dias og negativer:

Vi tilbyder alle typer scanninger af dias, negativer, film i ruller, foto, hele albums etc. og priserne begynder fra DKK 0,99 pr. billede.

Scanningen sker i vores søsterselskab i Nord Afrika - vi garanterer for sikkerheden og leverer et professionel scanning. Sendes dine billeder med PostDanmark som en rekommanderet pakke - så løber man ingen risiko. Er pakken først i vores varetægt så håndteres denne ikke af andre – dvs. at vi leverer billederne i egne biler til vores søsterselskab og når vi sender billederne retur sker dette også som rekommanderet pakke.

Prisen ligger på et niveau, hvor de fleste vil sige, at det ikke længere kan betale sig, at man selv kaster sig ud i et projekt med at scanne billeder i større mængder.

Læs mere om løsningen på www.scanpixel.dk

Med venlig hilsen
Preben Virkus