/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tandrem Skiftes på Polo
Fra : olisys
Vist : 2660 gange
50 point
Dato : 06-02-08 11:22

Tandrem udskiftning. Jeg vil montere en ny tandrem på min Polo Fox 1.3 fra
1993 kørt 63.000 km. Jeg vil tydeligt markere stillingen af nederste hjul CRANSHT og øverste hjul CAMSHT med en tusch. Remmen går rundt om vandpumpen.
Remmen skal være passende stram, hvor stram skal den være? Strammer jeg ved at justere vandpumpen? Hvad skal jeg ellers passe på? Remmen har jeg købt hos DOS, det er en TRISCAN smartparts timing belt made by Gates.
Hilsen
Ole

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 35 point
Dato : 06-02-08 11:32

Køb også lige en service manual til den polo til et par hundrede kroner.
I Hanyes bøgerne er der god forklaring og en masse billeder.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-02-08 11:51

Jeg kender ikke denne Polo, og slet ikke hvis du mener du kan stramme remmen med vandpumpen, Jeg tror ikke det er tandremmen du mener, det er nok kun ventilatorremmen, og så er det mest sandsynligt at du strammer med at justere generatoren, og så er det en følessag med en finger at presse på remmen, og ofte står der e`n centimeter hvor der er mest rem fri, men ikke alt for stram heller da det rykker i de forskellige lejer.
Hvis det vitterligt er tandremmen du taler om, så syntes jeg jeg kan fornemme at du skal få en erfaren til at gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : olisys

Dato : 06-02-08 11:59

Tak for svaret Eyvind.
Det har jeg gjort til mine motorcykler, det fungerer.
Hilsen Ole

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 06-02-08 12:10

Det er rigtigt nok tandremmen strames ved at dreje vandpumpen.
Remmen skal kunne ca. 90 grader på det længste stkykke.
Kontroler vandpumpens "tænder" for slidtage, udskift den om nødvendigt.
Pas på når du drejer vandpumpen, den tætner kun med en oring, køb evt. en ny.
/steen b.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-02-08 14:03

Det lønner sig at købe vandpumpe og skifte den samtidig med tandremmen.Og det er rigtig somdet er sagt her at du skal kunde vride den 90grader.
alimak

Kommentar
Fra : olisys

Dato : 06-02-08 18:13

Tak for alle gode råd om udskiftning af tandrem.
Hvordan stopper jeg mit spørgsmål så
ingen svarer forgæves. Der er også
noget med at jeg skal belønne med point,
det er lidt svært at finde ud af.
Hilsen
Ole

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-08 18:54

Du har egentlig "lukket" spørgsmålet da du accepterede min kommentar, og kan ikke dele flere point ud. Så de andre må nøjes med et pænt tak som de også fortjener.

Kommentar
Fra : olisys

Dato : 06-02-08 21:01

Tak for alle gode råd om udskiftning af tandrem.
Hvordan stopper jeg mit spørgsmål så
ingen svarer forgæves. Der er også
noget med at jeg skal belønne med point,
det er lidt svært at finde ud af.
Hilsen
Ole
>>>>>>>>>>>Hvordan annulerer jeg spørgsmålet.

Kommentar
Fra : olisys

Dato : 06-02-08 21:02

Tak for alle gode råd om udskiftning af tandrem.
Hvordan stopper jeg mit spørgsmål så
ingen svarer forgæves. Der er også
noget med at jeg skal belønne med point,
det er lidt svært at finde ud af.
Hilsen
Ole
>>>>>>>>>>>Hvordan annulerer jeg spørgsmålet.