/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vedr. Oliefyr Forbrug i Merced
Fra : diet
Vist : 3417 gange
20 point
Dato : 05-02-08 10:50

Vedr. Oliefyr Forbrug i Mercedes E220 CDI

Jeg vil høre om nogen ved hvor meget er oliefyr forbrug af diesel når den er tændt og hvordan ca. regnes det?

Hvor ofte skal oliefyr bruges/tændes?

Hvor lang tid(minutter) før skal den tændes? Der er timer (tids indstillinger) på.

Tak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-02-08 12:15
Kommentar
Fra : diet

Dato : 05-02-08 12:51

Det er til lastbiler

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-02-08 13:53

Hej Diet
Det kan godt være de er til lastbiler, men du skal op på over 4 Kw, før du for alvor har glæde af et fyr i en Mercedes.
Jeg køre med et på 4 Kw og der lige i underkanten, godt nok Benzin men Kw er Kw uanst om de er på benzin eller Diesel.
Ring og tal med webasto, de lever af at rådgive om sli ting.
Der er også Eberspärcher det er også ok fyr.
Det er også vigtigt at det byges rigtigt ind, så du ikke sender al varmen ud i køleren.
Jeg ved ikke om dem Mercedes anvender er af samme fabrikat, men det er evl værd at forhøre sig om, ved Mercedes.
mvh Ben

Kommentar
Fra : diet

Dato : 05-02-08 15:12

Hej Benjamin

Jeg har olirfyr i min bil.

Jeg ville bare høre om hvad det koster at bruge den. Jeg bruger den dagligt men vil gerne have jeres råd om det ;)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-02-08 15:29

Det er ikke let at regne på.
Forbrug har noget at gøre med anvendelse, kan findes hvs du har det rigtige type nummer og effekten.
Du kan regne ud hvad det bruger på en time...
Hvornår skal den anvends - når du har lyst.
Når din motor olie er varm har du mindst slid på din motor, så når det er frostvejer er det en god ide...
Bag i manualen til din bil er der temeratur kurver for den olie du anvender, så kan du hurgtigt gætte på hvor når motor har detn bedset temperatur at starte på.
Så er det næste du kan tænke på, nemlig etik og miljø. Hvor meget olie har du lyst til at brænde af bare for komfort....
Det er jo mere religiøst end teknisk begrundet...
Jeg syntes dog at mit skal køre rimelig lang tid, før mortor og kabine bliver varm. Men måske har fyr lige i underkanten af den bedste effekt.
mvh Ben

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 06-02-08 18:09

Hej.
Jeg har en Sprinter med et oliefyr monteret i. Det er jeg hamrende glad for. Jeg sætter den til at køre en time før jeg skal køre og så sætter jeg fuld varme på og blæseren på 1 og op på forruden. Det virker. Jeg orker ikke at stå og skrabe ruder fgri for is og gider ikke duggede ruder. Det slipper jeg for på denne måde. Den fjerner simpelthen fugten inde i kabinen. Samtidig er der jo også det, at den varmer motoren op til 40 grader og det er i hvert fald med til at skåne ikke bare motoren men også miljøet. At den så larmer, er en anden sag. Et frygteligt spektakel. Godt der ikke er naboer der sover tæt på og godt mit eget soveværelse er i den anden ende af huset. Havde en Fiat Ducato før og den havde også oliefyr monteret men det larmede slet ikke på samme måde. Hvad det koster at bruge fyret´, ved jeg ikke noget om. Det er bare vigtigt at bilen ikke står med de sidste dråber diesel natten før så den kører tør på grund af fyret. Mange nyere dieselbiler skal startes op med computer, hvis fr kører tør. Og det er et værre bøvl, har jeg hørt.

Hav en god aften.

Peter

Kommentar
Fra : diet

Dato : 06-02-08 20:06

Tak Botgaard

Min bil er varm iløbet af 10-15 min men gad vide hvor meget den sluger i Diesel ......der må da være nogen som har kendskab til det ;)