/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Reality show
Fra : Kevin_90
Vist : 1010 gange
20 point
Dato : 05-02-08 10:38

Ja, hvorfor er reality shows blevet så populært blandt folk... Hvad er baggrunden til dette, at det er blevet populært.
Nogle der kan komme med en defination, ikke hvilken reality show man kan li eller sådan noget, men lligesom spørgsmålet ovenover

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 05-02-08 11:16

Fordi mennesker godt kan lide at se andre dumme sig, komme til skade eller blive ydmyget. Og det sker jo i realityshow. Se fx Dr. Phil, en dame og en mand skændes om hvem der skal have børnene. Så sidder vi og tænker: "Hvor er de dumme, godt jeg ikke er som dem!" Eller en mand har haft sex med kærestens søster, så tænker vi også "Han skal ned med nakken" eller et eller andet, men hovedsagen er, at vi elsker at se andres ulykker eller dem blive ydmyget - og det sker jo i høj grad i reality shows!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-02-08 17:14

Som deltager tror jeg det er noget med at der kan "tjenes" penge på det. Som dr. phil er det noget med at mennesker har brug for hjælp, og han er sidste udvej. De betaler ikke noget, men han skyder til gengæld en masse penge i dem, mod at de stiller op i hans show.

Feks Big Brother eller Robinson tror jeg det handler om "15 minutes of fame" eller ford der er mange penge at vinde, måske også lidt dårligt selvværd hos deltagerne.

Som seer tror jeg det er ren underholdningsværdi. Man bliver hurtigt træt af at se om krig og ulykker.

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 21:55

Mange fok syntes det er sjovt at se folk gøre sig til grin på tv og ikke selv være voksen nok til selv at snakke om dem...