/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
lodrette striber på skærmen?
Fra : lindesus2001
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 18-02-03 18:15

Min stedfar har en et år gammel skærm der pludselig ikke virker længere. Når han starter computeren op kommer der lodrette striber hendover skærmen og han kan intet se og kan derfor ikke komme ind. Hvad mon der er galt?

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-02-03 18:34

Han har vel ingen diskette i diskettedrevet?? Se lige efter. Jeg havde det samme engang og ih hvor blev jeg flov.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-02-03 18:36

Kan også være virus. Se lige på disse skærmbilleder om han kan genkende nogle
http://www.sophos.com/pressoffice/imggallery/virusimg/index.html

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 18-02-03 18:49

Umiddelbart virker det ikke til at være virus - han har diskette i drevet men det har ikke før været et problem. venligst lindesus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-02-03 19:21

Lindesus2001

Hvis din stedfaders PC's Bios er sat normalt op (det håber jeg da den er) så må der ikke sidde en diskette i A-drevet under opstart. Prøv at fjerne den og se om det ikke virker.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 18-02-03 19:46

Såfremt skærmen ikke har lidt skade, så er der mulighed for at redde den endnu.
Du har sansynligvis fået sat en skærmopløsning som skærmen ikke kan håndterer.
Kab du læse noget på skærmen når du starte den "DOS tekst" ???
OW

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-03 22:48

Hvis du sætter en startdiskette i computeren - starter den og der ruller lidt programtekst ind og den standser ved A:\> så er skærmen nok ok. Det kan så være skærmopløsningen der står forkert. Vi kan måske guide dig ved hjælp af tastaturet til at sætte den til normal. Hvilket styresystem win98 win2000 winxp og har du windows tastatatur m/wintast.
Emesen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-02-03 07:40

Mon det nu ikke var den med disketten i diskettedrevet?

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 19-02-03 12:43

Tak for hjælpen allesammen - jeg vil sende alle disse gode kommentarer til min stedfar omgående så må vi se hvad fejlen er.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-03 12:58

Kom endelig tilbage hvis ovenstående ikke rigtig kan bruges. Ha' en fortsat god dag!

Godkendelse af svar
Fra : lindesus2001

Dato : 21-02-03 22:39

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-02-03 12:42

Tak for points og ha' en fortsat god weekend!