/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte og allagi
Fra : NuZer001
Vist : 336 gange
50 point
Dato : 04-02-08 13:16

Hej alle sammen
Mig og min kæreste har et lille dilemma jeg er gravid og er sat til den 26 april, men vi er meget bange for at vores kommene barn får allagi over for vores Main Coon katte, da min svigerfar er meget allergisk over for katte...
Men har hørt fra nogen at allagi har det svært ved at komme hvis katten er i huset når barnet bliver født... er det noget i andrer har hørt om og hvis det er kan i så forklare mig om det...
Mvh
Susanne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-02-08 13:27

prøv at læse hvad der tidligere er skrevet her på kandu, mange gode råd her

held og lykke

http://www.kandu.dk/spg84543.aspx

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-08 14:57

Tag det stille og roligt, vent og se.!
Jeg kender nogle få der er allergiske overfor katte, men med den kendskab jeg har til dem, så tyder det ikke på at deres allergi er arvet.
Jeg tror heller ikke på at allergien har sværere ved at komme hvis katten er i huset først.

Jeg tror ikke man ved ret meget om årsagen til allergi - - Men allergi overfor katte er da ret sjælden, så jeg synes ikke i skal gå og være MeGET bange.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 04-02-08 15:04

hej!
Hvis du allerde er så nervøs for allergi, så skal babyen da nok få det. Slap af og lad barnet vokse op med de omgivelser som den nu engang skal leve i! Jo mere du fejer for døren (steriliserede omgivelser) des sværere får barnets immunforsvar det.
Giv misserne en chanse!
Hilsen la.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-08 16:24

En af årsagerne til allergi er, at mennesker lever for rent, for indelukket og for sterilt, det vil derved blandt andet sige; uden dyr! Menneskebørn mangler at få lidt "urenheder" i omgivelserne, og kan dermed ikke danne antistoffer i kroppen i mod disse "urenheder". Fortsætter det sådan, at man undlader at udsætte organismen for "vira, baciller, urenheder, o.l., så bliver kroppen svækket i sdete for styrket. Det er naturligvis også mange andre faktorer der spiller ind for at få en stærk og herdet organisme.
Lad trygt dit barn vokse op med et dyr, blot man specielt i starten er opmærksom på visse uheldige situationer. Bl.a. Lad aldrig et spædbarn og et dyr være ene i samme rum eller udenfor. Nogle katte har en tendes til at ville lægge sig ovenpå barnet, tæt ved halsen (i barnevognen eller i babysengen), hvorved barnet kan få svært ved at trække vejret. Ud over dette, så vil et hvert barn med tiden, få stor glæde af en hund eller kat i opvæksten.
Snyd ikke barnet for denne glæde!
... og hvorfor skal Main Coon katten fortrænges, inden I kender årsagen? Den kom først!
Glæd jer blot til det nye familiemedlem!
MVH Akle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-08 17:19

Jeg er enig med akle, bortset lige fra:

Citat
Nogle katte har en tendes til at ville lægge sig ovenpå barnet, tæt ved halsen

Det er altså ammestuehistorier, den der med at katte lægger sig oven på baby så den bliver kvalt.

Kommentar
Fra : NuZer001

Dato : 05-02-08 08:45

Mange tak for dit svar...
Jeg vil passe på med for sterile omgivelser men det er jo også næsten umuligt for så skal jeg støvsuge 2-3 gange om dagen...
Og har skam ikke tænkt mig at smide misserne ud inden barnet kommer for det betyder de formeget til...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-02-08 23:49

Lige en lille kommentar: Det er ikke ammestuehistorie dét jeg skrev tidligere, for jeg har selv oplevet at min kat lagde sig i barnevognen, ovenpå min spæde søn, der stod udenfor en varm sommerdag. Derfor siger jeg bare, man skal holde et lille øje med barnet (katte ejer eller ej), - ikke et ord om at barnet bliver kvalt, men kun at barnet trods alt skal trække vejret med måske en 5 kg kat ovenpå sig. Katte kan lide at "høre" hjerterytmen, og en stor kat ovenpå et lille barn, kan derfor komme lovlig tæt på halsen. INGEN SKRÆMMEHISTORIE FRA MIN SIDE!
MVH Akle

Kommentar
Fra : NuZer001

Dato : 06-02-08 07:15

Jeg har godt hørt om det der fra min mor så vi er ved at finde en løsning til tremmesengen...
Min svigermor vil syg et overtræk af myggenet eller lignende som så skal trækkes ned over sengen sådan at det både er toppen af tremmesengen og siderne sådan at de ikke lige kommer ind... har nemlig det problem at der ikke er plads til tremmesengen og krassetræet (har et der er fra gulv til loft) andre steder end i soveværelset, har ikke så stor lejlighed...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-02-08 09:46

NuZer
Det lyder fornuftigt, - godt at have en hjælpsom svigermor.
Glædeligt at du tilsyneladende vil beholde din kat. Held og lykke fremover!
MVH Akle