/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
'Glaspest' på brændeovnsrude
Fra : semajeto
Vist : 5190 gange
50 point
Dato : 03-02-08 13:32

Hej,

Vi har fået en plamage med en diameter på ca 5 cm i bunden (på indersiden...) af glasset på vores brændeovn. Jeg har prøvet med Slipol og Autosol uden hjælp.

Hvad har I af forslag til at fjerne denne plamage?

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 13:33

Vådt avispapir dyppet i asken som du så sliber med

Mvh Sune

Ps ellers tandpasta

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 13:34

Slipol og autosol hmmmm så er det jo spørgsmålet om ikke løbet er kørt

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 13:36

Hej Sune,

Ruden bliver renset med med vand og papir jævnligt og bliver derefter som ny - lige bortset fra denne plamage. Tandpasta....hmmm, det kan jeg da prøve.

Andre forslag?

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 13:52

Nej ikke herfra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 13:53

Glaspest kan du jo så nok ikke kalde det tror nærmere det er varmeskade

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 13:55
Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 14:12

Glaspest var i sittationstegn (staves det sådan?) da det giver det bedste billed af hvad jeg mener. Det er selvfølgelig en varmeskade, spørgsmålet er om der kan gøres noget ved denne skade eller om det er en varig skade (som glaspest jo er...)

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-02-08 14:16

Få leverandøren til at montere et nyt glas.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:22

Jeg ville ringe eller skrive til feks det der link jeg satte ind og hører dem

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 14:31

Så er der skrevet til leverandøren og tandpastatuben ligger klar til næste gang der skal tændes op

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:38

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-02-08 14:53

Alt efter hvilken pejs du har så koster en ny rude ikke meget og du kan skifte den selv. Leverandøren har dem som regel hjemme. F.eeks. en Morsø der løsner du fire skruer og du kan skifte glaset.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-02-08 15:04

Hej. du skriver du har brugt papir!! Er det avispapir??? Jeg ved det er særdeles effektivt. Prøv !! det er jo ingen skade til !!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-02-08 15:06

Undskyld!!! Havde ikke set sune havde givet dig dette tip!!! Men det er rigtigt hvad han skriver!!!
PS. Undskyld sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 15:33

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-02-08 15:39

Det er virkeligt rigtigt!! Havde ikke set det og fik en skideballe af frk. Leif. Men jeg ved det jo. Sådan går det når man skal lærer sin mand at bruge systemet. V.H. Pia

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 15:57

Over knææet med ham

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-02-08 16:34

Jeg mener det er wienerkalk man bruger til den slags, men jeg husker ikke hvilken gør-det-selv side der anbefalede det.
Mon der er nget galt i ovnen siden den laver det nummer?

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 16:43

Jeg tror ikke der er noget galt med selve ovnen, men nærmere at der er et stykke brænde der har ligget tæt på ruden og dermed lavet skaden.

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-02-08 23:16

Har du haft plastic eller andet der ikke hører hjemme i ovnen i? Farvet gavepapir f.eks.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 23:34

Har du så fået børstet rude med tandpasta????

Mvh SunoFisk