/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ingen dækning i sommerhuset!!
Fra : LarsLøkken
Vist : 6339 gange
20 point
Dato : 02-02-08 18:50

Er der nogen der ved hvordan man forstærker et svagt mobilsignal i sommerhuset?

Jeg har fundet nogle boostere på nettet, men de koster 1500,- - 1700,- det må da kunne gøres billigere!

Det skal selvfølgelig være trådløst så alle i sommerhuset, uanset telefon og udbyder, har fornøjelse af det.

Håber at I kloge hoveder kan hjælpe...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-02-08 18:53

Hvilket mobiltelefonselskab har du siden der er så dårlig forbindelse?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 18:58

Citat
Er der nogen der ved hvordan man forstærker et svagt mobilsignal i sommerhuset?

Skift selskab....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-08 19:23

Her er et par billige muligheder hos Thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1635466208&n=283053516&pn=283054449
og så skal der til ovenstående bruges et adapter
http://www.thansen.dk/search.asp?c=1635466208&n=283053516

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 19:24

Det hjælper ikke at skifte selskab hvis det er fordi området ikke kan dækkes ordentligt feks fordi det ligger særligt lavt så kan det i nogle tilfælde hjælpe at få en antenne op i luften Det med at forstærke et i forvejen halvfarligt signal er for mig at se lidt ricikabelt Der var så sent som i formiddags en meddelelse i Dr's radioavis om at experter nu ku bekræfte at det ødelægger folks søvnbehov at tale meget i mobil og at bestrålingen er farlig er jo fastlagt følgerne får vi nok at se i fermtiden

Mvh Sunowich der har sådan et monstrom men som sjældent har den tændt i det hele taget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 19:25

Fremtiden sku der lige stå

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-02-08 19:26

Sunowich:

Jeg må bare sige, at det kan være løsningen at skfte selskab, idet jeg skiftede fra "3" til Telmore og har fået bedre modtagersignal i området jeg bor som også er sommerhus område.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-08 19:29

Det sidste link virker ikke men via dette kan du komme til andre adaptere, ellers søg på antenneadapter.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1635466208&n=282624276&pn=282624278

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 19:37

Det er i hvert fald galt med Sonofon, TDC og Telia. Sommerhuset ligger ved en af Silkeborg-søerne i en skov med masser af bakker omkring.

Da vi er flere der benytter huset, skal vi gerne bruge en løsning der virker for alle uanset selskab...

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 19:42

...og det skal jo også gerne være trådløst så vi alle kan bruge det uanset hvilken telefon vi har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 19:42

I er der vel for at holde ferie - sluk telefonen.....

Alt muligt gøgl hjælper ikke hvis de "store" selskaber ER prøvet - så må I leve med det eller håbe på der engang også kommer en mast i det område....

Der vil ALTID være visse steder hvor signalet er dårligt eller helt forsvinder - ellers skulle vi jo have en urskov af master ved alle mulige forhindringer.....

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 19:49

Ja du har helt ret Refi, men det er nu rart nok at være i kontakt med omverdenen en gang imellem, også selvom man er på ferie.

Hvis huset herhjemme er brændt ned til grunden, så er det rart nok at vide det inden man kommer hjem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 19:58

Nu er der jo ingen grund til at pille det værste scenarie ud - hvad tror du man gjorde FØR mobilen blev opfundet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 20:00

Vores sommerhus var i tidernes morgen udstyret med en MØNTtelefon....

Memt og bekvemt -

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-02-08 20:03

Hvis telefon forbindelsen er så vigtig, så få dog en fastnet forbindelse..
er enig med Refi om at man slapper bedre af når der ikke er signal.. ( jeg ville dog aldrig gøre det frivilligt )

Har flerer gange holdt ferie i sverige hvor vi intet signal har haft i 10 dage.. og hvis huset brænder ned.. så slipper jeg for at få ødelagt min ferie med den viden

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 20:04

Jamen vi har prøvet med røgsignaler, men de er ikke så nemme at læse helt oppe i nordjylland...

Signalhorn var også en fiasko...

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 20:16

Ja selvfølgelig er en fastnettelefon en løsning, men det vil jo være men lette løsning...

Men det må da kunne lade sig gøre at forstærke signalet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-08 20:20

Citat
Ja selvfølgelig er en fastnettelefon en løsning, men det vil jo være men lette løsning...

Så vælger du denne løsning
Citat
Jeg har fundet nogle boostere på nettet, men de koster 1500,- - 1700,-

eller Refi's
Citat
I er der vel for at holde ferie - sluk telefonen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 20:22

Ja - få selskaberne til at opsætte en mast lige i nærheden - men det skal være alle selskaberne ellers hjælper det jo ikke...

Alternativt har naboen nok telefon....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 20:22

En høj antenne med et eller anden fordelerboks vil kunne være en løsning Men hvad det koster er jo så en helt anden snak Og til Taliskoko som snakker 3 selskabet det er vist også de dårligst dækkende af alle selskaber

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 22:58

Har fundet denne sag aner ikke om den kan noget men ??????http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=462 hvis er den jo ikke dyrer end at du kan dele ud til flerer og samtidig få en billig løsning

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 02-02-08 23:09

ja det er da helt sikkert et forsøg værd.

Tak for hjælpen allesammen.