/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvad er det for en hund
Fra : Strynø
Vist : 1466 gange
100 point
Dato : 01-02-08 11:32

Ved i noget om SHIBA hunde

Kommentar
Fra : lunala

Dato : 01-02-08 11:35

Kan være du kan finde noget på en af de her sider

http://www.shiba-.spidshundeklubben.dk/

http://www.porskaerlund.dk/

God fornøjelse

Mvh lunala

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 11:41

Jeg ved kun det er en lille japansk race.
se her.
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=shiba+hund

Kommentar
Fra : Strynø

Dato : 01-02-08 11:46

Tak for de svar der er kommet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 11:46

http://www.hundeleksikon.dk/index.html her kan du læse om alle hunde racer, også Shiba

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-08 11:47

Mellemstor hunderace 30-60 cm

40-60 min daglig motion og aktivering

Ejerens erfaring og motivation
- visse hunderacer kræver en ejer som har erfaring med hundehold, hundetræning og hundeopdragelse, ligesom de kan kræve en ejer der er villig til at sætte sig ind i hunderacens adfærdsmæssige særpræg.

Førstegangsejer eller erfaren hundeejer der har grundlæggende erfaring med hundehold, hundetræning og hundeopdragelse. Ejeren er villig til at sætte sig ind i racens adfærdsmæssige særpræg.

Hundens sociale omgang med børn
- hundens interesse for social kontakt med børn.

Hunden har interesse for social kontakt med de fleste børn. Visse hunde kan have et følsomt temperament og kan da blive skræmt af den ukontrollerde leg som kan kendetegne yngre børn. Hunden bør ikke udsættes for ukontrollet leg.
Hunden har interesse for social kontakt med fornuftige børn. Hunden bør ikke udsættes for den ukontrollerde leg som kan kendetegne yngre børn, men vil have stor glæde af repektfuld omgang med fornuftige børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn.
Hunden har interesse for social kontakt med ældre eller fornuftige børn. Visse hunde ønsker ikke den ukontrollerede leg som kan kendetegne yngre børn - visse hunde har bare ingen interesse i yngre børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn. Hunden vil have stor glæde af repektfuld omgang med ældre eller fornuftige børn.

Dette taget fra denne side http://www.hundeleksikon.dk/

hvor du kan læse rigtigt meget om en Shiba, du skal bare søge på racen, og trykke på spørgsmålstegnet ude til højre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 11:48

Temperament
Shibaen er en stille og værdig hund, som er selvstændig, lærenem og meget rolig indendørs. Ude er den derimod livlig, men til trods for dette ikke særligt halsgivende. Den er stærk og udholdende med et godt temperament, men kan være meget stædig.

En shiba er ofte ligeglad med andre mennesker og hunde. Den er afventende mod fremmede mennesker. Familiens venner accepteres efter en tids samvær. Shibaen er udpræget meget trofast og loyal mod sin familie - en rigtig kammerat.

- Mange shibaer har stadigvæk et stort jagtinstinkt.

- Da shibaen har så meget "urhund" i sig må man være konsekvent i opdragelsen, ellers overtager shibaen.

Bente Iversen
Mathiias Larsen
Højdevej 14, 3500 Værløse
Tlf 70 20 11 44
Introduktion til shiba
Vores shibaer
Stamtavler
Race standard

Flere artikler:

Shiba (fra Hundsport)
Bjørnejagt med Roy
Egenskaber og kendetegn
Jin's om sig selv
Bjørnejagt i Japan
Shibaens historie
Tillykke med hvalpen
Farvegenetik for shiba
Socialisering og prægning
diverse småartikler
opdragelse af shibaen
SPK's shiba side

http://www.biodyr.dk/dai-ichi/

Godkendelse af svar
Fra : Strynø

Dato : 01-02-08 11:49

Tak for svaret Nordsted1.