/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jabra
Fra : pve
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 01-02-08 09:58

Jeg har fået en Jabra JX10.

Hver gang denne har været slukket er lydniveauet skruet meget ned ved opstart. Jeg kan først skrue op for lyden igen når jeg foretager eller modtager et opkald, og dette skal oven i købet gøres på telefonen.

Nogen der kan hjælpe/oplyse om man kan gøre således, at min Jabra starter op med højere lyd. Jeg er jo ved at køre glat 8 gange mens jeg roder efter telefon mv. i mine lommer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 10:06

Citat
Adjusting the volume
The Jabra JX10 automatic volume control elevates sound level and quality to match
your environment. If necessary, use the volume buttons ? on your headset up (+) or
down (-) to adjust.

http://telecom.hellodirect.com/eBiz/pdf/headsets/Jabra_JX10_Hub_Manual.pdf

Kommentar
Fra : pve

Dato : 01-02-08 10:12

Hej Refi, godt forsøg, men problemet er at den "nulstiller" mine indstillinger hver gang den har været slukket og at den dermed starter med mere eller mindre ingen volume når jeg starter igen. Knapperne + og - kan ikke anvendes før der er en samtale kørende.

Ved ikke om det betyder noget at den hedder Jabra JX 10 Series II. Kan ikke kende alt fra dit link iht til den enhed jeg har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 10:15

Citat
og at den dermed starter med mere eller mindre ingen volume

Den forebygger vel øreskader....

Det tror jeg ikke du kan ændre

Kommentar
Fra : pve

Dato : 01-02-08 10:19

Citat
Den forebygger vel øreskader....
- sikkert, men den er tilgengæld med til at øge chancen for at jeg får en hjerneblødning og/eller kører galt på Køgebugt motorvejen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 10:21

I USA kunne man sikkert lave en erstatningssag ud af det - men næppe her

Da lyder tilpasser sig omgivelserne er der nok ikke noget at gøre andet end manuelt skrue op....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 10:22

Ellers har du vel omhandlede brugsanvisning for serie II modellen - se om der står det samme....

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 01-02-08 12:16

undskyld men kan du ikke bare lade være at slukke for den
hilsen morfar

Kommentar
Fra : pve

Dato : 01-02-08 12:35

Citat
undskyld men kan du ikke bare lade være at slukke for den
hilsen morfar
- det er selvfølgelig en mulighed, men det sker den løber tør for strøm

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-08 08:38

Det lyder som om det er telefonen der er problemer med hvis det er på den du skal skrue op for lyden, men ellers er der jo den mulighed at sende dit headset til rep.

JX10 er et superlækkert headset, men der har været en del mandagsmodeller imellem

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-02-08 12:46

Kortoververden tror du har ret, jeg smider begge dele til rep. og så må jeg se hvad der sker.

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 02-02-08 12:47

Tak for svaret Kortoververden.