/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gemme film på harddisk - med F
Fra : semmer
Vist : 1279 gange
300 point
Dato : 31-01-08 17:23

Tip er måsk ok.
Mozilla firefox har det indbygget..
mvh bén

Sådan stod der i går i indlæg til et tip

Hvordan gemmer man denne med Firefox
http://www.cbsnews.com/sections/i_video/main500251.shtml?id=3706693n

det er om sushi og fangsten af tuna
som jeg gerne skulle have op på www.japanskedanmark.dk - efter tilladelse
jeg har filmen på video,
men det meget nemmere, hvis jeg kan tage den direkte

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-08 23:56

Du skal hente en tilføjelse.
Funktioner - Tilføjelser - Hent Udvidelser
Vælg Video Download Helper
Installer

Den køres fra ikon ved siden af adresselinien og er aktiv når du afspiller video på nettet.

Mange videoer er i FLV format så du vil have glæde af et konverteringsprogram som f.eks.
http://www.dhost.info/jack1024/flvtoavi_en/ Så vidt jeg kan se er programmet fri for snavs.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 01-02-08 11:39

Hej Bjarne

Jeg har downloaded og installeret samt genstartet
hvordan downloader jeg nu videoen?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-08 11:59

Du finder og afspiller videoen og du kan så snaret den er sat i gang se, at ikonet til højre for adresselinien bliver aktivt og der kommer en lille pil der angiver at du kan åbne en liste med de videeoer der kan downloades. Du kan vælge ved at klikke på den ønskede video.

Hvis du højreklikker får du en menu frem med Preferences hvor du kan ændre indstillinger på bl.a. lagringsmappe, og der er også en Help hvor du kan læse dig til en hel del mere.

Jeg bruger den sjældent, men det er nemt nok.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 01-02-08 13:03

Det går meget bedre nu
elegant med det lille ikon

men jeg kan ikke få netop den video frem på listen
bare en lang række andre

Gør jeg noget forkert?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-08 13:07

Det gør du måske.
Er det en du kan linke til så jeg kan prøve?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 01-02-08 13:08

Ja, linket ligger øverst oppe i mit første spørgsmål
videoen fra CBS - 60 minutter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-08 13:33

Sorry, jeg var ved noget andet samtidigt så jeg kiggede ikke efter.

Det er tilsyneladende ikke muligt, at gemme den med det værktøj.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-08 13:35

Du burde kunne embedde den, jeg har ingen erfaring med det, men det handler om at du sætter den op til at hente den fra sin kilde.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 300 point
Dato : 01-02-08 15:13

De har åbenbart deaktiveret embedding, men prøv at hente den fra YouTube
http://www.youtube.com/results?search_query=60+minuttes+sushi&search_type=&search=Search

Du skal lige være opmærksom på at det er en meget lang film der vil fylde meget i mpeg film.
Den fylder over 10 mb i flv og ca. 45 mb i mpeg

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 13-02-08 20:45

Tak for svaret BjarneD.

Det virker ikke for denne film
men det virker i andre sammenhænge

Den Firefox er ret avanceret
skal jeg love for

Mvh - SEM