/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken dyt?
Fra : egoland
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 31-01-08 16:33

Har en gammel passat '95 m. 265 k på klokken. Den bruger lidt rigelig benzin, men problemet er at vi er voksne mennesker i familien på 4. Vi er tre voksne herrer på 2m. Kørselsbehovet er 12-15 k om året, heraf noget på autobahn i ferietiden, så der må godt være lidt bøf i motoren. Bilen må gerne være 5-6 år, så den har løbet den første dyre værdiforringelse af sig. Nogen forslag? Picasso? Scenic? Andet?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-01-08 16:44

Hvorfor ikke en Passat igen, og hvis det er en diesel, så gør det jo ikke noget.
Da du ikke har kriteret noget om økonomi, så syntes jeg det ville være et godt valg.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 31-01-08 17:18

Citat
Hvorfor ikke en Passat igen, og hvis det er en diesel, så gør det jo ikke noget.
Da du ikke har kriteret noget om økonomi, så syntes jeg det ville være et godt valg.

For dyr at have stående i indkørslen, så lidt som vi kører. Nogen dage bruger vi den ikke engang, det sker et par dage om ugen. Altså at bilen bare står. Men jeg skulle nok have skrevet noget om økonomi, så det gør jeg hermed: Max 120 k alt efter stand, alder, km-stand osv. Kan evt gå højer, hvis det er den rigtige bil.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-01-08 17:24

Det er da et svært spørgsmål- Det er vel umuligt for andre at svare på. tag hele famillien med ud og se på biler. Giv jer god tid, en måned eller to . Se om i alle har fælles smag på en del punkter. Så kan i være heldige at finde en I kan li

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-08 17:34

Med det kilometerbehov er det vist billigere at tage en taxa eller køre 1. klasse med toget.....

En bil er jo IKKE nogen investering....... - så pengene er væk efter en årrække....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-01-08 17:51

Vi var så tåbelige at skille os af med vores passat.. DUM JER IKKE..

Det var sq en dejlig vogn..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-01-08 18:35

Der findes flere muligheder, men jeg ville f.eks. foreslå at gå ind på følgende side, og indtast dine behov og ønsker, og se hvad som dukker op, og derefter når du har nogen forslag, kunne du jo så spørge, hvis du er i tvivl, om det vil være et godt køb.
http://www.bilbasen.dk/

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 31-01-08 19:26

Kode
Der findes flere muligheder, men jeg ville f.eks. foreslå at gå ind på følgende side, og indtast dine behov og ønsker, og se hvad som dukker op, og derefter når du har nogen forslag, kunne du jo så spørge, hvis du er i tvivl, om det vil være et godt køb.

Jamen hvad så med de to, jeg nævnte i begyndelsen? Scenic'en skal i givet fald være med 1,6 motor. Vi har nogle venner, der har haft en 1,4, den var for bovlam!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-01-08 19:41

Scenic ville jeg da ikke klandre, og du kan få meget benzinbil for disse penge.
Renault mekanik er efter min mening af det gode.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 20:24

I Skal da have en caravelle med den størrelse i har og så har i også en mulighed for at sove i den undervejs på en campingplads på autostradaen og at den skal stå nogle dage Jaae.............og hvad så så forurener du da ikke de dage

Saagde Sunofisken der kører Wv

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 31-01-08 21:26

Citat
Har en gammel passat '95 m. 265 k på klokken.

Gammel??

Så NY en bil har jeg sgu aldrig haft

Renault, det er ikke det bedste.. Men jeg *GIDER IKKE* diskuere franske biler igen, dem der har deres bøvl med dem er alligevel så forelskede i det skrammel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 23:14

Egoland hva er det lige med dig og nuller og sån ?????du ka få nogle af mig hvis du mangler-0000000000000000000 værsgo

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 01-02-08 20:16

Picasso er efter min erfaring lidt farlige idet de KAN være meget dyre at vedligeholde i forhold til købspris og herlighedsværdi. Jeg vil ikke råde jer til et specifikt mærke, kun pointere, at i finder mange rigtigt fine biler med "store" motorer i den aldersklasse. Der er en psykologisk effekt i at skulle have pengene op af lommen på tankstationen, hvorimod det der trækkes på budgetkontoen for mange bare er noget der er der. Hvis I kan sætte jer ud over det, er der rigtigt mange bud. Tjek priser på bilpriser.dk og byd på biler på autocom. Alternativt har mange mindre bilforhandlere rigtigt gode kontakter til hinanden og ved oftest hvor der står en Nissan Maxima, en Peugeot 607 eller en Lancia et eller andet til urimeligt små penge. Held og lykke med søgningen.