/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
ANS
Fra : Nordsted1
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 29-01-08 23:19

Tak for hjælpen her

http://www.kandu.dk/spg116155.aspx

jeg har altså ikke så mange point, men lidt har vel også ret

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-08 10:16

Nordsted1

Har din søn fået et feriekort, på kortet står hvor mange dage/beløb han har optjent.

Jeg mener at et beløb på 1.000 eller derunder udbetales uden afholdelse af ferie.

Han kan jo så vælge at holde nogle feriedage, så beløbet kommer under de 1.000 kr.

Men det er ikke det firma, han på nuværende tidspunkt er ansat i, der får hans feriepenge, de kan kun udbetales til din søn, hvis han vil holde ferie, men kortet skal udfyldes og "stemples" af nuværende arbejdsgiver. Din søn skal selv sørge for at indsende det, så bliver beløbet indsat på hans konto.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 10:29

Tak for svaret ans.

Ans jeg har ringet til hovedforbundet, men alle er til kongres eller sådan noget, jeg har så efterfølgende ringet til "vores" lokal afd.

Han kunne nu heller ikke finde ud af det. Han startede med at sige at det gamle firma ville overfører feriepengene for det der er optjent i 2007, men kunne ikke svare på hvad der ville ske med de optjente feriepenge fra fritidsjobbet, faktisk sagde han at dem måtte han ikke få, for han måtte ikke arbejde ved siden af sit job?? men blev så selv i tvivl.

Sønnen har ikke fået en ansættelseskontrakt i sit gamle firma, det var bl.a. en af årsagerne til at han stoppede, så vi kan ikke læse om der er regler vedr. dette. Det er muligt der er, men hvorfor må en studerende på SU, så arbejde ved siden af??Der er studiet vel det primære "job"??

Hvis det gamle firma overfører til det nye firma, er der ingen problermer, for så kommer feriepengene på feriekortet til kun at omfatte fra fritidsjobbet.

Nå men jeg sidder stand by ved tlf. og må se om fagforeningen selv han finde ud af reglerne