/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Utæt Mercedes 220CDI St. car
Fra : diet
Vist : 550 gange
20 point
Dato : 28-01-08 17:53

Hej

Jeg har desværre en UTÆT Mercedes 220CDI St. car fra år 2003 .

Når det regner drypper der vand ind i kabinen.
Jeg mener det er fra tagbøjlen. Vandet er samlet i indersiden af taget ved bagdøren og den drypper på ryggen af bagsædet og lidt i baggage rummet langs bagerst side rude inde i bilen.

Nogen der har erfaring med problemet eller kan give en ide om hvad det kan være.

En ca. omkostning pris vil også være rart. TAK

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 28-01-08 17:55

Der er vist ikke andet for end at afmontere 'himlen' og så en tur i vasketunnellen, hvor du bliver sidende på bagsædet...... så kan du se hvor det kommer ind.
Ellers kan du jo prøve at sætte en gang tæt tape omkring tagbøjlen, og så i vasketunnellen igen, og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-08 19:37

Formentlig gummitætning ved dør eller vindue som er utæt .
I vinduer kanman få sprøjtet tætningsmasse i .
Døre skal justeres og /eller have nye gummilister.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 19:58

Er det en tophængslet bagklap er det højst sandsynligt der det kommer fra .Ellers er der ikke skjolde på tagbeklædningen der indikerer hvorfra ca det kommer altså retning???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-01-08 06:48

Jeg mener at huske at det er et rør eller kanal fra taget som går ned under bilen.Prøv at find det og blæs med en luftpistol eller/og brug en lang ståltråd /svejsetråd og fjern lortet som tætter hullet.Så vil vandet rende væk af sig selv, og ikke ind i bilen.
alimak

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 01-02-08 20:23

I gamle dage, da jeg arbejdede på et Lada-værksted (dér havde man virkeligt brug for alle trylle-trick)brugte man en blød benzin/sprinklerslange, smurte den ind i sulfo, skar et fint snit i gummilisten og gjorde gummilisten tykkere ved at skubbe slangen ind i kanalen i gummilisten. Det virker...

Kommentar
Fra : diet

Dato : 06-02-08 20:01

Jeg har netop været på mercedes værksted og de mener at vandet kommer fra Tagbøjlen. Selvom at gummipakningerne så ud til at være tæt nok og ikke var gamle eller mugne sagde de.

Pladeværksteds føreren oplyste dog at for at være på den sikre side ville de bruge 5-6 timer på at tag tagbøjlen og tagbeklædning inde fra kabinen af og så se om det er der vandet kommer fra.

Det valgte jeg at takke nej til !!!!

Jeg har nu købt gummipakningerne som har kostet 250 kr og vil få en af mine venner til at skifte den ene ud.