/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Xenon lys
Fra : rover600_valby
Vist : 1444 gange
50 point
Dato : 28-01-08 17:52

Hej er der nogle der ved noget om Xenon lys til efter montering??
Hvad er fordele og hvad er ulemper??
eller er det noget man skal holde sig fra, og hvad siger de når den skal synes for jeg har ikke vask på lygterne som man vist nok skal ha hvis det skal være lovligt...

Håber nogle har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-01-08 18:02

Du må ikke eftermonterer den slags lys på din bil. De biler der er født med Xenon lys justerer lygterne sig selv i højden m.m. Dette er et lovkrav til Xenon lys, så derfor må de ikke monteres på en bil der ikke er født med dem. En pærer koster til orientering ca. 1000,00 kr. incl. moms.

Bilen kan ikke blive synet hvis du monterer dem, hvis det er en ordentlig synshal.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 28-01-08 18:07

hej
mine lygter justererogså sigselv hver gang jeg starter..
hvordan kan det så være man kan købe det hvis man ikke må bruge det??
:)

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 35 point
Dato : 28-01-08 18:22

Ikke helt rigtig man ikke kan få den synet med xenon lys. MEN det kræver den bliver synet med konstruktiv ændringer. Der til skal laves lyget regulering kan fåes ved Hella og næst skal man finde nogle lygter der er godkendt til xenon og til slut skal der være lygtevasker på.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-01-08 19:09

Hej rover600, her i Danmark kan man købe mange ting du ikke må bruge. Forhandleren fortæller mange gange at det du køber må ikke bruges i Danmark, men de må godt sælge det.
Ja, sådan er livet.

hawaii7

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 28-01-08 19:26

Sådan er EU. At forbyde vil være teknisk handelshindring.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 29-01-08 00:05

Du kan jo også anskaffe et blåt rotorblink uden problemer. Men bruge det på offentlig vej kan give dig endog meget store problemer.

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 31-01-08 04:57

Tak for svaret geu.