/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tinnitus
Fra : elsecharm
Vist : 2930 gange
200 point
Dato : 28-01-08 16:51

Er der nogen af Jer kandutter der har personlige erfaringer med afhjælpelse/lindring af tinnitus. Jeg spørger IKKE efter links.. Læser mig skel- og bæløjet på nettet om emnet, og spændende læsning det er det altså .. Er ved at undersøge en masse om tinnitus for en meget god ven med diagnosen svær tinnitus. Jeg har læst mig til indoperation af elektroder (Antwerpen universitetshosp ved prof. neurokirurg Dirk De Ridder). Der er også behandlinger med magnetisme i hhv Regensburg (Tyskland) og Tübingen (tyskland). Derudover findes der diverse behandlinger eller "lindringer" med akupunktur, kiropraktik mm. Men er der nogen af Jer der har prøvet det på tinnitus.. eller som har nært familiemedlem eller ven(inde) der har prøvet det.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-01-08 17:00

- du kan, gratis, downloade Stefan Rasmussens bog her:

http://home3.inet.tele.dk/stefan-g/

- den berører emnet...

Mvh Steen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-01-08 17:10

jeg har tinnitus. i starten var det frygteligt. Men jeg har opøvet, at fokusere på noget andet. Alene det at man siger til sig selv,: jeg har tinnitus, det bliver jeg sikkert ved med at have, så jeg må bare koncentrere mig om noget andet og prøve at ignorere lyden. Og med tiden lykkes det den største del af tiden. Det er når jeg er træt det kniber med at udelukke lyden.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 28-01-08 17:41

Citat
Der er også behandlinger med magnetisme i hhv Regensburg (Tyskland) og Tübingen (tyskland). Derudover findes der diverse behandlinger eller "lindringer" med akupunktur, kiropraktik mm. Men er der nogen af Jer der har prøvet det på tinnitus.. eller som har nært familiemedlem eller ven(inde) der har prøvet det.

Tvivler på du får et svar der IKKE kan høres...
Har det selv, og intet virker.
Men visse ting kan gøre det værre -
alkohol/ stimulerende - opkvikkende medicin/ kulde/ forkølelse.
Selv har lært at leve med det, en evig IKKE STOR, men
irriterende hylen.
Til tider, har slimløsende midler / Bisolvon + diverse øjendråber
mindsket det. For bare at komme igen____

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-01-08 18:23

Jeg er også en af dem med Tinnitus - jeg gik helt i baglås og isolerede mig da jeg fik det. Men jeg var så heldig, at jeg fik en helt fantastisk hjælp fra Kommunikations Centeret (findes i alle Regioner - find dem i telefonbogen), hvor jeg talte med en specialist i Tinnitus, det har hjulpet rigtig meget - fik nogle gode værktøjer, som jeg bruger når det hele hyler for meget.

Har hørt at akupunktur kan lindre lidt, har selv prøvet det, desværre uden effekt.

Clou

ps: der forskes stadigvæk meget i lidelsen, så måske om 100 år - findes der en løsnng på problemet!

Kommentar
Fra : knaldisengen

Dato : 29-01-08 04:42

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 29-01-08 15:12

Kære alle kandutter.. tak for Jeres svar. Jeg vil ikke til at læse bøger om emnet - ved min ven selv er igang med at pløje sig igennem en bog om tinnitus. Jeg bringer såmænd bare spørgsmålet op her ,fordi jeg ved der findes mulige behandlinger (ikke nødvendigvis nogle der hjælper) .. og jeg ved der er mulighed for en positiv effekt (for nogle få) - Behandlingen i Antwerpen var en fuldtræffer i succes da første patient fik indoperet elektroderne .. hun hedder Vivian , er englænder, og da hun vågnede efter narkosen var der helt stille i hendes hovede. Så hun var jo en af de meget heldige. Andre har fået lindring men ikke helbredelse. og igen andre har ikke fået noget ud af operationen . Mht magnetismen så virker den også på nogen og ikke på andre. Fordelen ved den er jo at der ikke skal rodes rundt indenfor hjerneskallen og at den helt sikkert er absolut uskadelig for patienten. Og det er de mennesker der måske har fået foretaget en sådan behandling jeg er meget interesseret i at høre fra. Har lige modtaget en mail fra min ven idag der skrev at han håbede han ikke ville vågne igen imorgen .. og tidligere har han skrevet at når han skal til scanning næste md håber han de finder en stor hjernesvulst så han snart dør. Det siger jo desværre en forfærdelig masse om hvordan han har det.. og jeg er klar over at det er depressionen der taler og ikke udelukkende tinnitus'en. Han er i behandling for depressionen men det er vist svær at komme ud af.
Jeg synes det er flot af Jer alle at I finder ud af at komme videre. Har selv også tinnitus men slet ikke i sådan en generende grad . Kan sagtens abstrahere fra den .. hører den hele tiden men mest når jeg skal sove. Hos mig er det sådan en høj pivetone ala tændt tv .. Ja, det er sgi noget underligt noget vores hjerne gør ved os.
Jeg har foreslået min ven at melde sig ind i en patientforening --- er der nogen af Jer der er med i den?

Mange hilsner fra Else

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 23:23

Citat
var der helt stille i hendes hovede

DET MÅTTE SGU VÆRE UHYGGELIGT______
Ingen
Citat
Hos mig er det sådan en høj pivetone ala tændt tv

SKI osse at skulle sove på.
Min er næsten lige-så.
Men sgu svært, når ANDRE ikke kan HØRE SKIDTET

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 31-01-08 13:02

hæhæ - disken_69 .. kan godt forstå du griner lidt over den med at der var helt stille i hendes hovede.. tihi. Også totalt tåbeligt formuleret af undertegnede.
:)