|
| scooter driller (pgo dr.big) Fra : karsten62 | Vist : 4691 gange 500 point Dato : 26-01-08 07:57 |
|
Hej.
Min scooter pgo dr.big kan ikke kører når den bliver lidt varm sætter ud efter ca 1-2 km. kørsel og går så i stå kan starte igen når den er kold, min starter lyder som om der ikke er strøm nok på bateriet kan det have noget med det at gøre
| |
| Kommentar Fra : karsten62 |
Dato : 26-01-08 09:38 |
|
Nej den funger fint, glemte at sige hvis jeg bremse imens den går i tomgang så går den i stå
| |
|
Som Sunowich siger, hvis der bliver vaccum i tanken på grund af for tæt benzinprop, prøv at tage den af, når motoren begynder at dø.
Eller har du skiftet dysen til en for stor ?
Måske er der fejl i automat chokkeren som sidder ovenpå karburatoren.
Prøv evnt. at skrue tændrøret af, når den går i stå, for at se om det er vådt/sort/gråt
VH Palle Hansen
| |
|
Det er næsten sikkert det er et tryk i benzinslangen, et vaccum det skal udluftes! pil slangen af og luft den igennem!
| |
| Kommentar Fra : karsten62 |
Dato : 27-01-08 08:48 |
|
Det ser ud til at den får benzin nok, omdrejninger går op og ned, omdrejsning tæller kan gå helt i bund lige pludselig
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 27-01-08 12:51 |
|
Følger omdrejningerne med eller er det bare nålen der flipper??
Bruger den noget af olien ?? hvis ikke kan det være at den er stoppet i olieslangen (har jeg været udefor med netop samme model )Hvilket så gør at den bliver alt for varm da den ikke bliver smurt og så vil den automatisk gå ned i omdr.og når kold kan den klare lidt igen det ku jo også forklare hvoffor starteren dårligt vil trække rundt Hvis det er som jeg siger er det et under at den ka endnu men bliver du ved uden at få ordnet det vil den så brænde sammen knækker stempelringe der sætter sig i klemme smadrer stempel og cylinder og måske endnu mere sååå se lige at find ud af om der kan komme olie ud af slangen
| |
|
Det er når blandingen (Luft/benzin) bliver for tynd, at omdrejningerne ryger i top.
Og skyldes at den får for lidt benzin, eller får falsk luft, Det første er mest sandsynlig, nemlig at den får for lidt benzin nogle gange:
1. Stoppet dyse i karburatoren.
2. Skidt i svømmerventil i karburator.
3. Defekt aut.benzinhane.
Start med at rense karburatoren med trykluft.
Har du lavet noget for nylig der kan havde indflydelse, og har den kørt normal indtil nu?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 27-01-08 14:41 |
|
Ok ja sår får den for meget benzin i forhold til luft ,så ved du det til en anden gang
Takker og Bukker
Hav en god og -rig Søndag fra SunoFisken
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|