/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Se netværk i win2k ??
Fra : philipf
Vist : 604 gange
160 point
Dato : 17-02-03 10:11

Jeg kan ikke se mit netværk i win2k når jeg trykker:

Netværkssteder --> hele netværket --> Microsoft Windows netværk --> Arbejdsgruppe

får jeg følgende fejlmeddelelse: Arbejdsgruppe er ikke tilgængelig. Listen med servere i dette nætværk er ikke til rådighed i øjeblikket ???

Hvad kan jeg gøre??? NetBIOS er aktiveret

/Philip

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 12:18

Nu har den været en hel weekend om at svare ?? :)
Samme arbejdsgruppe ja. Men intet hjælper :(

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 17-02-03 12:36

Prøvede du at søge på en anden maskine? har dine maskiner fast ip? er det win2k på alle maskiner? Har du en delt mappe/drev på alle maskiner?. Prøv at instalere IPX Protokol, den kan somme tider smøre nogle skarpe hjørner. Hvis du ikke har prøvet med fast IP så prøv lige det.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 12:49

Win98 og win2k
Har prøvet med fast ip også. Jeg har delt mapper og drev ja. Samme brugernavn på begge maskiner
Jeg kan pinge fra win98 til win2k og fra win2k til win98

Men jeg kan heller ikke se win2k's delte mapper i win2k ?? Det burde jeg jo kunne ???

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 17-02-03 12:56

Har du slået brausmastring fra i 98 ellers gør det. du skriver at du bruge arbejdsgru. det er ikke sådan at du har sat win98 til at lokke på NT domain, det skal den ikke når du bruger arbg.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 13:02

Nej den logger ikke på som NT domain.

Men jeg kan stadigvæk ikke se win2k's delte mapper i win2k ?? Det burde jeg jo kunne ???

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 17-02-03 13:11

Fil og udskrift deling og andre brugere skal have adg. til mine filer aktiver dem. Under TCP/IP skal du finde et sted hvor der står rammetype og den skal stå til 802,3 på alle maskiner

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 15:10

Sjovt nok så installerede jeg netBEUI under min LAN forbindelse. Så kunne jeg se
de delte mapper.
Nu bliver det så spændene om jeg kan se den anden comp. når jeg kommer hjem fra arb.

/philip

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 18-02-03 15:12

Jeg kan stadigvæk ikke se mine maskiner imellem sig ??? Har prøvet alt hvad der står ovenover

Nogle der har andre ideer ???

/Philip

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-02-03 19:52

prøv på din w2k at skrive i et kør vindue:
ping 127.0.0.1
udskift med den anden maskines ip
er der osse svar tilbage
hvis du ikke kender ip så for det at vide med det her program:
http://www.belarc.com/free_download.html
se under info om:Communications
er der lys på netkortet når din w2k er slukket,for så virker det ikke evt kabelet ?