/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kopi DVD til Harddisk
Fra : tararam
Vist : 789 gange
50 point
Dato : 23-01-08 20:42

Når jeg åbner DVD får jeg 2 mapper frem. Den ene er video_TS og den anden Audio_TS. Mappen Audio_TS er tilsyneladende hvergang tom, og vil egentlig høre om jeg overhovedet skal kopiere den med også, eller om det er nok med den anden. Jeg vil nemlig senere brænde mine egne DVD'er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 20:45

Den kommer med automatisk....

Den er TOM når det er film du SELV har konverteret..

Så om du DIREKTE brænder den med eller ej er underordnet - den er der alligevel....

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 24-01-08 08:13

Du behøver ikke Audio-mappen på din harddisk.
Hvis du vil se filem på din PC kan du bare bede afspilleren om at åbne Video-mappen, og så kører det.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-01-08 10:34

Hvis du senere skal brænde dem skal du også have et program til at konvertere de fleste dvd'er ned i 4,7GB så du kan brænde dem

Bruger personligt selv:

DVD decrypter til at ligge dem ind på harddisken den med da den tager mange kopibeskyttelser
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=247

DVD shrink til at konvertere dem ned så de kan være på en 4,7GB skive
http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-01-08 10:37

Og hvis skiverne skal afspilles på en ps2 eller anden afspiller som ikke er kodefri så skal region kode 2 afmarkeres i dvd shrink i stedet for kodefri

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 25-01-08 17:21

Hej tararam.
Audio ts er lydsporet til filmen. Jeg ved ikke hvorfor den kommer med i en seperat mappe, men lydsporet ligger også i video ts. Har selv undret mig og jeg er ikke nogen nørd. Det virker jo alligevel som du selv oplever.

Søren

Accepteret svar
Fra : thedeuce

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-08 17:26

Lige en kommentar. Der ligger et program på nettet der hedder 1 click dvd. Det koster vist nok kr. 250 med det er så simpelt, så selv jeg kan bruge det. De bedste penge jeg har givet ud længe. Hvis du ikke kan kopiere beder programmet om et gratis program der hedder dvd 43 ( søg det på google ) det program kører i baggrunden og " knækker " alt.
God fornøjelse

Søren

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 30-01-08 06:54

Tak for svaret thedeuce.