/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Må en LCD-fladskærm hænge skrå
Fra : Marzec
Vist : 1543 gange
45 point
Dato : 23-01-08 17:47

Hej kyndige kandu-brugere!

Er der en af jer der ved, om man må hænge en LCD-fladskæm på en skråvæg?? Skulle der være nogle problemer i det??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-01-08 17:50

- ikke, hvis det ikke generer dig...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-01-08 17:50

Det må den, den må endda stå på hovedet.

Kommentar
Fra : Marzec

Dato : 23-01-08 17:54

Det generer ikke. Skal ligge i min seng og glo på den i stedet for væggen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 18:30

Så skal den da i loftet....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 23-01-08 19:14

det har min tandlæge.. eddersmart....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 22 point
Dato : 23-01-08 19:23

Skråt op!
Du skal lige sikre dig at det beslag du hænger det op i; bliver godt forankret i skråvæggen.
På en almindelig væg, vil trækket (vægten) ligge på tværs af skruernes længde retning.
Det ændre du ved at hænge det op på en skråvæg, så en større del at vægten bliver flyttet over i længderetningen.
Her må du se på, hvad denne skråvæg består af! - Oftest vil skråvægge bestå af beklædt træunderlag, så nogle gode grove træskruer vil give dig en god sikkerhed for at blive hængende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-01-08 22:06

Problemer....næ, det vil jeg ikke mene.

De vægbeslag man kan få at sætte en fladskærm fast i, kan jo også drejes ud og sættes så skærmen sidder skrå, hvis man eks. vil se fjernsyn i sengen

Godkendelse af svar
Fra : Marzec

Dato : 23-01-08 22:30

Tak for svaret severino.