/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køkkenstålvask - pladearbejde
Fra : winetaster
Vist : 1605 gange
50 point
Dato : 23-01-08 14:07

Hvor får man lavet "pladearbejde" på en bulet køkkenvask ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-01-08 14:23

Det vil vist ikke kunne betale sig.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-01-08 14:27

enig med "stilkene". Men du kan få den blank og skinnende med wienerkalk
se her
http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=26

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-08 14:30

Du kan forhører dig om prisen hos en smed.

Du kan også få en blank og skinnende vask, ved at vaske den af med sprit

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 14:30

Du kan prøve at banke ud buler med en hammer og modhold på bagsiden.
alimak

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-01-08 14:30

En blank, skinnende men bulet håndvask ?!

Der skal vist en klejnsmed til !!!
MEN
Som sagt - kan det betale sig ? Så dyre er de da vist ikke efterhånden.

Accepteret svar
Fra : sik420

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-08 14:38

det kandu ved www.kvkøkkendesignogrenoveringaf de danskekøkener.dk og www.badedesignkøkken.dk og www.roslo.dk og www.system 2000køken.dk og www.karlkøkken.dk og www.fliseogbad.dk mvhcasper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 14:44

Det kan da sikkert ikke betale sig Er det en meget speciel en? ellers ka du vist lige så godt kigge efter en ny

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 14:45

Du kan evt. prøve med en hammer og en pose sand/grus som modhold på bagsiden.
Men det kræver noget øvelse, og det er for dyrt i forhold til at købe en ny - hvis det er en alm vask.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 14:46

Jeg har da rettet ud en bule i en stålvask, og det blev perfekt.Kun med en karrosseri hammer og modhold.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 14:59

altså hvis den skal være som en barnenumse i måneskin er det jo næsten en umulighed ellers var der jo ingen grund til som pladesmed at bruge tin eller plasticpadding til det sidste Så det tåler at blive malet og skinner som nyt efter maleren også har været der med ekstra grunder fyld vandslibepapir osv.. nå

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 15:00

Jeg mente også at det ville blive dyrt at få det lavet.
Ja Alimak - det er også et dejlig stykke værktøj.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 15:01

ups blev ikke færdig og når det så ikke er noget der skal males er det jo endnu sværere at få rigtigt pænt taler af erfaring har også været i plade afdelingen i min lærertid

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-08 15:12

Når man har lavet en bule i en plade er jernet blevet strakt, og det at rette den indebærer at man skal banke jerpladen tykkere igen visse steder. Det kan lade sig gøre, men kræver lang tids oplæring og øvelse bare i almindelig karosseriplade.
Med rustfrit stål, som vaske normalt er af, er det endnusværere.
Nye vaske er ikke så dyre. Du kan også banke små buler over det hele, så man tror den skal være sådan.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 15:22

Ja hammerslået så kan alle urenhederne som der jo nok kommer et par stykker af incl. baktusser(faktisk er den,sammen med karklude det mest, baktussebefængte)rigtig sætte sig godt og grundigt

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 24-01-08 12:14

Tak til alle

Det ser ud til, at det er billigst at hamre selv,
da vasken ikke er specielt værdifuld.
Kan jeg give point til mere end een besvarelse ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-01-08 12:37

Kun ved at oprette ny tråd, og henvend til en bestemt person.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 29-01-08 13:37

Tak for svaret sik420.

Mvh W.