/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Manual til linux keldix
Fra : bamses
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 22-01-08 19:40

hej med jer derude, jeg ku godt bruge en manual til mit nyinstallerede Linux Keldix
har forgæves ledt efter en på nettet, er der nogen af jer der ved hvor der ligger en på netttet som man kan hente?
vh bamses

Kommentar
Fra : ThomasWWDS

Dato : 26-01-08 03:55

Hej Bamses....

Skulle ikke mene der findes en manual specielt til keldix linux men da den bygger på PClinuxOS kan du jo prøve at kigge på pclinuxos.com eller finde en gængse linux manual da de fleste grundprincipper ikke ændrer sig fra distribution til distribution...

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 13-02-08 00:19

Er der noget specielt du vil vide?

Kommentar
Fra : bamses

Dato : 28-02-08 17:40

hej igen. nu har jeg valgt at installere Ubuntu i steddet for, men er ved blive godt forvirret over at det åbenbart er særdeles inviklet og svært at installere et program man har hentet fra nettet- f.eks har jeg hentet skype til linux, i en rpm fil, men jeg ved ikke hvordan den skal installeres i ubuntu, og jeg kan ikke finde en manual til ubuntu på nettet. og på det lokale bibliotek har de ikke noget om ubunto- kun noget om ældre linux versioner eg. Red Hat. please hjælp, vil for alt i verden ikke gå tilbage til ms windows,
venlig hilsen bamses

Kommentar
Fra : ThomasWWDS

Dato : 28-02-08 17:59

Hej Bamses....

Igen kan jeg anbefale hjemmesiden som hører til systemet... www.ubuntu.com de har dokumentation til deres system specifikt....

Thomas