/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mærkelig Skrællen fra variomatic´en
Fra : MAHAA
Vist : 666 gange
20 point
Dato : 16-02-03 19:29

Hej Jeg har en CPI Popcorn. Og ja jeg ved hvad i tænker.. men der kom en mærkelig skrællen fra varioen efter at have pillet skiven, og det gik så væk da jeg satte en ny vario på men det kom igen efter ca. en time... de første ruller der sad i så godt nok meget slidte ud.. men de kan da umulig være slidt efter en time.
nogen der kan hjælpe???

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 16-02-03 19:44

Du har ikke fået spændt det hele ordentligt sammen igen....

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 19:47

skulle jeg mene har lånt specielt værtøj til alt men vil ikke benægte det... hvordan ved jeg hvornår den ikke skal strammes mere??

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 19:47

kan det også gøre sådan at den ikke kommer op i fart ??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 19:52

ang..farten, ja da, hvis dine ruller er smadrede.
Men, når du sætter din vario på, skal du inden tjekke at rullerne og det hele sidder rigtigt. hvis ikke de gør det, så kværner de bare det hele i smadder.
har du prøvet at kigge på http://www.45scooter.dk der er der en masse og vario og tuning osv.

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 19:54

Takker.. for alt har været en stor hjælp men kan stadig bruge mere...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 19:55

Godt der var 3 sæt ruller med.. hehe

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 19:59
Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:13

Foresten den skraller kun i tomgang??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 20:16

men tager den fat, med det samme du vrider gassen

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:28

jepper men den er meget sløv som om den for for meget benzin på en måde...??

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:30

står heller ikke særlig godt i tomgang endu en gang måske for stor dyse.. forhandleren satte også en større dyse i da jeg købte den fordi han mente den anden var for lille..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 20:30

den gang du skulle have den af, løsnede du da kæberne ved baghjulet...har du fået dem spændt ordenlig sammen..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 20:32

prøv at få det justeret ved en forhandler, det skal stå meget præcist..

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:33

tænkte jeg nok... men jeg må prøve at skille den vario ad for 5. gang...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:34

jeg løsnede ikke nogle Kæber ved baghjulet ØHH.. kæber??

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:35

MELANDER?? har du ICQ eller MSN Messeger

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:36

Min ICQ#113908329 MSN Morten@haagen.dk

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 20:37

skiver, ikke kæber det er mig der ævler.....

Der hvor remmen går ned..sidder i et stort hus...havde du det af...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 20:38

nope det havde jeg ikke af.. skulle jeg det??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 20:44

nej det har jeg ikke..

Nej det skulle du ikke, men hvis du havde haft det, kunne dit prob være der...

men en der kan hjælpe dig er måske han her....http://mopedpower.dk/ han har selv en cdi..smid ham en mail....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-03 21:37

Mahaa

Jeg har tidligere haft samme problem, da jeg selv udførte arbejdet.
Har du husket at smøre ruller ind i en god gang fedt. Det er nødvendigt for både at undgå slid og for at de kan reagere hurtigt, når du gerne vil accellerere.
Prøv det. Jeg er sikker på det løser dit problem.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 16-02-03 22:59

lækkert.. svar det skal jeg prøve ingen fedt har jeg smurt på dem overhoved...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-02-03 23:28

når du så har gjort det, kan du pille det hele af, og gøre det rent igen. fedtet bliver slynget ud og ender i værste fald på din rem, så fedte den bare rundt og din topfart er nu så omkring 1,5 kmt.

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 09:06

ok.. har også fundet ud af at det er noget lort... sagde en ven.. takker

Kommentar
Fra : The_shit

Dato : 17-02-03 13:10

Min Popcorn skraller også en del... Men det skider jeg på. Og det gør knallerten åbentbart også. For nu har jeg rundet de 5000 Km med det.

Kommentar
Fra : The_shit

Dato : 17-02-03 13:14

P.S. Hvilken vario har du sat på??? Jeg har selv prøvet mindst 3 der IKKE passede som jeg måtte sende tilbage. (Bl.a. fra protuna) Så jeg ville blive ok happy hvis du lige fortæller hvor du har den fra...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 15:08

www.scooter-shoppen.dk det er en topracing vario...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 17:53

Har fundet ud af det havde ikke spændt lortet ordentlig sammen som en allerede har sagt,, men det havde slidt mærker i blæserhjulet så det svinger frem og tilbage og laver skralle lyden...

Kommentar
Fra : thehandymann

Dato : 17-02-03 20:16

Den bedste måde er at spænde det hele sammen med en luftnøgle, så er du sikker på at det holder, man skal bare lige sikre sig at set sidder ordenlig i "noterne".
Tag og køb et nyt blæsehjul, jeg har set flere tilfælde hvor blæsehjulet er knækket el.lign og har smadret krumtapsakslen og så er det pengepungen skal op ca. 2500,- hvis du laver det selv vel og mærket og et nyt blæsehjul koster ca. 100-200,-

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 21:04

kan du sige mig hvor jeg finder et billig TIL CPI POPCORN???

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-02-03 21:10

http://www.aprilia-scooters.dk/group.asp?group=430

Her har de gode og billige reservedele...

tsk tsk....jeg havde jo spurgt om du havde spændt det ordenligt sammen....hehe...håber ikke den er helt busted..

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 21:12

overhoved ikke det er kun blæserhjulet der er busted en smule... det er den der stjerne der har gnavet i siderne af blæserhjulet...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 21:14

men har måske fundet ud af hvorfor den ikke køre mere end 50 dysen er for lille og membran pladerne sad for tætte (EN AF CPI´s BEGRÆNSNINGER) takker...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 21:15

hmmm... aprilia-scooters.dk er det ikke kun for aprilia... ??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-02-03 21:24

nope, de har næsten til alle modeller der...

Godkendelse af svar
Fra : MAHAA

Dato : 18-02-03 22:22

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-02-03 05:43

var så lidt,,,smid lige en besked herind, når du har fået den til at dú igen.....hygge

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 12-03-03 20:44

Lortet virker for vildt nu kører 75km/t på speddometeret selvfølgelig....... alt jeg gjorde var at købe et nyt blæserhjul spænde det ORDENTLIG sammen og købe et 45km/t forrør og smække på da en tunudstødning ikke kan komprimere røgen ordentlig... uden en tun cylinder og stempel (NOGEN TUNUDSTØDNINGER KAN SIKKERT GODT MEN IKKE EN TURBOKIT (ORIGINAL).