/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IEEE 1394 Connector ?
Fra : Sygate
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 21-01-08 23:00

Hejsa !

Er der nogen der kan komme med et eksempel på hvad man bruge bruge denne udgang til, som jeg har på min computer??

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-08 23:16

Det er ikke kun en udgang, men først og fremmest en indgang.

Den er født til at overføre digitalt video fra et et videokamera(bånd) til computeren. Men der er selvfølgelig nogen, der gennem tiden har fundet på at bruge denne meget hurtige forbindelse til så meget andet.
Dette meget andet er i dag udkonkurreret af de hurtige USB porte.

1394 porten og USB portene er ret meget i familie. Men ikke helt ens.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-08 23:17

Så glem IEC1394 med mindre du vil anskaffe et videocamera med digitalbånd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-01-08 23:38

Skulle du nu få lyst til et studie af porten.....

http://en.wikipedia.org/wiki/FireWire
http://da.wikipedia.org/wiki/FireWire

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 22-01-08 08:03

Tak for hjælpen begge to..