/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rynker under øjnene!
Fra : cristian2
Vist : 5614 gange
100 point
Dato : 21-01-08 08:48

Jeg har hele livet været hævet under øjnene umiddelbart efter at jeg har sovet (lymferne?). Det har medført at jeg trods et ellers rimeligt ungt udseende af en 45-åring at være, har fået betydelige rynker under øjnene.

1. Er der noget jeg kan gøre for at forebygge dette fremover?

2. Findes der cremer/behandlinger (ikke kirurgiske) som kan rette op på dette?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-08 08:52

Citat
Findes der cremer/behandlinger (ikke kirurgiske) som kan rette op på dette?

Den almene version:

Ja der er helt sikkert mod en større betaling midler/creme der kan løse problemet....

Den lægelige version:

NEJ - ikke uden indgreb...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 09:01

Om der er noget af det her der hjælper, ved jeg ikke, men du kan jo prøve

Citat
Poser under øjnene eller rynker (Sødmælk)

Har du tendens til poser under øjnene, rynker eller ser du bare træt og uoplagt ud, så kan sødmælk være løsningen. Pensl områderne omkring dine øjne (og evt. også omkring munden) med mælk og lad det sidde i 10 minutter. Skyl af med vand. Behandlingen fjerner døde hudceller, og hvis den gentages regelmæssigt (dagligt flere uger/måneder i træk), strammer det huden op.

http://www.skoenhedsuniverset.dk/show_tips.phtml?Kat=1&Id=231&tip=Poser.under.%C3%B8jnene.eller.rynker.(S%C3%B8dm%C3%A6lk)

Citat
Rynker omkring øjnene
Rundt om øjnene er huden ekstra fin og producerer næsten ingen fedt. Derfor udtørrer den let, og der opstår små rynker. For dette område anbefaler vi en Merian/Kamille-maske. Den glatter og plejer sart hud
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2878/sprog=1/grp=8/menu=15/

http://www.beautytek.nu/dk/th_face.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-08 09:08

Citat
1. Er der noget jeg kan gøre for at forebygge dette fremover?

2. Findes der cremer/behandlinger (ikke kirurgiske) som kan rette op på dette?

Nej og Nej.....det er den korte version (og den mest rigtige)

Men selvfølgelig kan ting som en usund livsstil, stress, o.s.v. være en forværrende faktor på hudens ældning, men fortrinsvis er det genetisk bestemt hvilken beskaffenhed huden har, og hvor hurtigt den ældes.

Det er simpelthen at lyve for folk, når kosmetikfirmaer o.s.v. bilder folk ind, at noget man smører udenpå huden hjælper under huden.

For det kan teksnisk set ikke lade sig gøre, da huden jo ikke bare er sådan et net som alting kan trænge igennem....tværtimod er huden netop b.la. konstrueret til at modstå indtrængning af diverse væsker m.v.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 09:48

Jøderne kan det der med for meget hud.. De skærer den simpelthen af.... Men det er jo lidt drastisk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 09:53

Bortset fra det Dova, så findes der adskillige præparater som trænger ind i huden udefra. Bl.a giftige væsker, der oven i købet som dampe kan trænge ind...benzin f.eks

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 10:31

Citat
teksnisk
Dova...du har drukket så tidlig på dagen. Det ligner dig ikke

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 21-01-08 10:54

Jeg var på klinik coco i Tåstrup og fik lavet en mini ansigts behandling ... jeg har fine rynker ved øjnene og jeg troede da at det var lyv da jeg så hvordan jeg så ud efter den behandling ... INGEN rynker - helt stram... de brugte en eller anden øjencreme til afslutning og sagde at man ikke måtte tage sol de næste 24 t (ikke at jeg tager sol) så det gjorde da et elleres andet. Det holdt i nogle uger.... nu er de små rynker tilbage

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 21-01-08 10:55

men ellers ved jeg at ler masken er gode da de har en opstrammende effekt

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-08 13:21

Jeg vil foreslå, at du tager 9 stk berthelsens mineraler om dagen - evt fordelt på 2-3 måltider. DEtte er for at få bedre styr på væske- og syre-/base-balance. Og prøver at undgå for meget kaffe, alkohol (hhv max 3 kopper kaffe og max 2 genstande pr dag) og almindeligt salt (kroppen har kun brug for ca. 1 gram om dagen, men gennemsnitsdanskeren indtager 10 gram) - udskift evt salt med seltin salt (kan bla købes i Føtex) for at opnå en bedre balance mellem natrium og kalium i kroppen.

Derudover skulle cremer, der indeholder planteudtræk fra troldnød (selv navnet lyder helt magisk) virke. Nogle make-up artister har fundet ud af af cremer mod hæmorider også virker opstrammende under øjnene.

Jeg har også mange gange hørt om en slags "Askepot"-creme.

Men har du overhovedet spurgt i Matas? De kender alle typer cremer og kan helt sikkert vejlede dig.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 13:27

At cremer mod hæmorider også virker opstrammende under øjnene gir sig selv. Cremen er karsammentrækkende, hvilket der jo netop er brug for ved hæmorider, så de kan skrumpe ind. Men skulle man ikke lige undersøge, hvad øjenomgivelserne siger til det. Det er jo en meget tynd og sart hud, som nemt kan tage skade.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 21-01-08 17:05

Tak for alle de gode indlæg ind til videre. Jeg sluger det råt. Jeg skal i al fald overveje om mit glas vin (kun ét!) om dagen ikke bør skæres væk. Det er jeg ellers tidligere blevet tilrådet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 17:17

1 Glas vin om dagen...... Vel skal du da ej stoppe det. Det kan osse blive for surt at være "smuk"

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 21:27

Tak for svaret sismofyt.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 23-01-08 19:00

Jeg skrev altså ikke, at du skulle skippe alkohol helt. Rødvin er sundt i mindre mægder = 2-3 glas om dagen. Der er gode antioxidanter i og det er også godt for blodomløbet!!!

Men måske skal du også tænke på om din mave fungerer okay. Alle ophobninger i kroppen, kommer også til udtryk udvendigt (bumser, eksem, allergier) eller som smerter (hovedpine, mavesmerter, gigt). Bare tænk over det. Spis minimum 1-2 skiver groft rugbrød om dagen med forholdsvist magert pålæg (uden for meget salt dvs. hellere kogt kød end røget osv.)

Og drik 2-3 liter vand eller te (gerne grøn te som også er fuld af antioxidanter). Skyl systemet igennem, men lad være at drukne dine organer i postevand - du kan skylle vigtige mineraler ud af kroppen.

Venlig hilsen sismo igen igen

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 23-01-08 19:05

PS: er dine poser under øjnene værre en Anders Fogh Rasmussens? Nogle gange fokuserer man selv mere på skavankerne end andre lægger mærke til dem...

Min mor har en hvirvel i sit hår i nakkken, som hun er overbevidst om - og som jeg har skullet forholde mig til en stor del af mit liv

Men det er nu ikke altid jeg gider svare, når hun stadig spørger, hvordan hendes hår sidder. Jeg har nogle gange foreslået hende, at hun fremhæver den - for eksempel med en afvigende farve og begynder at være stolt af den. I hvert fald får den lille klat hår meget mere opmærksomhed end den behøver...