/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hotel - og rengøring
Fra : Bowie112
Vist : 907 gange
200 point
Dato : 21-01-08 00:22

Hej alle sammen...

Jeg var fra d. 3 - 9 Januar på tur til Spanien nærmere bestemt Málaga. Da det var en studietur, var vi ca. 30 elever afsted. Vi boede på et hotel som hedder Tryp Guadalmar. Efter en hyggelig uge forlod vi så hotellet, og nogle af værelserne var meget rodet. Da vi så havde sat os op i bussen, kom hotel-manageren og sagde at vi skulle betale et ekstra gebyr, for rengøring af 2 af vores værelser. Han talte dårligt engelsk, men han nævnte at der skulle tilkaldes ekstra personale, hvilket undre mig, da vi selv kunne havde ryddet det værste op på 10 min.
Til opholdet, var der rengøring hver dag, men ofte kom rengøringen tidligt, og vi bad dem komme igen senere, hvilket de ikke gjorde. Det ekstra gebyr på 265 Euro bad de os så om at betale, vores lærer betalte det straks da vi kom hjem, og nu tænker jeg så om det var klogt.

Kan de bare sådan uden videre opkræve et gebyr på 265 Euro?

MVH David Byriel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 00:39

Hvor er det trist, at unge mennesker, øjensynlig uden opdragelse hjemmefra, opfører sig på en sådan måde på et hotel, at det er nødvendigt at sætte ekstra mandskab ind for at rydde op efter dem. Så selvfølgelig er det rimeligt, at hotellet opkræver ekstra for unormalt svineri. Det manglede bare

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 00:49

Citat
da vi selv kunne havde ryddet det værste op på 10 min.

Hvorfor gjorde I det så ikke?? Det hænger måske sammen med dine sp. på Kandu, bortset fra et par stykker, alle drejer sig om at du skal have lavet dine lektier af andre. Du / I er generelt ikke meget for at få jeres egne fingre op af lommerne. Sørgeligt.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-08 00:50

Jeres lærer har nok betalt efter nærmere vejledning og overvejelse efter hjemkomsten.

Normallervis skal man forlade værelset mellem 10-12 så der kan gøres rent, eller gøres helt klar til de næste gæster, efter den tid er det hotellets eget ansvar.

Men det at manageren kommer rendende kunne tyde på at I har rodet mere en normal høflighed påbyder, det kan man simpelthen ikke være bekendt, og forskellige avisartikler om unge menneskers gøren og laden på feriesteder giver mig ikke anledning til at tro at I har været et hak bedre.

Brug lidt mere tid på oprydning næste gang, ikke noget Cola i madrasserne eller lignende småskader, og tøm jeres lommer for de småmønter man uværgeligt får på en ferie og efterlad dem på værelset til stuepigen, det er noget der huskes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 03:55

Kom så Don Bowie. Det kan du gøre bedre. 14 spørgsmål - Heraf 11 lektiehjælp.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 21-01-08 06:28

Vi var på ferie for nogle år siden. Der skulle vi også betale for extra rengøring. Vi boede lige ved stranden og vi kunne ikke få alt sand ud at lejligheden, så vi betale extra da det jo var vores fejl.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 07:27

Jeg har næsen en lille bitte smule inden for hotelbranchen, og ved at f.eks Grand hotel - 4 stj. hotel i København, kalkulerer en bestemt tid til rengøring af et værelse, samt en rengøringspris på 250,- DKK pr. værelse. Disse 2 tal indgår bl.fl.a. grundlaget for dan samlede værelsespris.

Skal housing bruge mere tid til rengøring, end der er kalkuleret, og svineriet ikke er hvad man kan kalde hændeligt uheld, så er det ganske rimeligt, at oldfruen gir besked til receptionen, at kunden skal debiteres for merarbejdet.

Det er muligt, at Bowie og co. kunne ordne det på 10 min, men som jeg skrev tidligere, hvorfor gjorde de det så ikke, men vigtigst... så er det rigtig meget langt fra sikkert, at housing og Bowie ser ens på begrebet oprydning og rengøring af et hotelværelse LOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-08 09:13

Citat
Hvor er det trist, at unge mennesker, øjensynlig uden opdragelse hjemmefra, opfører sig på en sådan måde på et hotel, at det er nødvendigt at sætte ekstra mandskab ind for at rydde op efter dem. Så selvfølgelig er det rimeligt, at hotellet opkræver ekstra for unormalt svineri. Det manglede bare

Helt enig.

Standardrengøring omfatter støvsugning, gulvvask, tørre støv af, skift sengetøj. tømme papirkurv, alm. rengøring af bad/toilet.

Så hvis der har været andet at lave end det der skulle laves, er det helt rimeligt, at I har måttet betale andre for at rydde op efter jer.

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 21-01-08 18:57

Jeg er da enig i at det ikke er fair, men er det lovligt for dem at opkræve gebyret?

Klumme - Jeg kan ikke bruge dine kommentarer til noget, please hold dig fra denne tråd

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-08 19:26

Ja, selvfølgelig er det lovligt, såfremt hotelværelserne var svinet til så den almindelige rengøring og tiden sat af til det, ikke var tilstrækkeligt.

På samme måde som hvis du kører en tur i taxi......chaufføren sørger for at vedligeholde vognen så den lever op til standarden........men hvis du så brækker dig i den, skal du betale for ekstra rengøring

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 21-01-08 19:30

Godt eksempel... Lader den lige ligge en aftens tid...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-08 21:01

Se bette Bowiemand.

Jeg vil sådan set skrupskide på, om du kan bruge mine indlæg til noget, og jeg skriver i tråden så længe det nu engang er muligt og jeg gider.

At du ikke kan bruge det jeg skriver til noget, hænger sammen med, at det bliver synliggjort at I er en flok snotforkælede og uopdragenne hvalpe, der ter sig som idioter, og blot skal overgå hinanden i tåbeligheder, når I er væk fra mors kødgryder.

At du kan få dig til at spørge, om hotellet har ret til at opkræve ekstra for det mersvineri I har lavet, er logik for burhøns.

Godkendelse af svar
Fra : Bowie112

Dato : 23-01-08 13:20

Tak for svaret dova.