/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Søs Fenger - Brændt
Fra : Dalgaard84
Vist : 2339 gange
100 point
Dato : 18-01-08 15:48

Hej...

Er der nogen der lige skulle ligge inde med lyrikken til Søs Fengers - Brændt.

Det jo den sang som Natalie Imbruglia stjal..., og lavede teksten om

Da det skulle være forholdsvis nemt, giver det kun 100 pt.

Tak for hjælpen - hilsen Henrik.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-08 16:01

Når jeg læser på Søs' hjemmeside, kan jeg da slet ikke se at hun har sunget -Brændt-

http://www.sosfenger.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 16:40

Hvis du så kunne fortælle os hvad sangen hedder i Natalie Imbruglias indspilning ? Umiddelbar kommer jeg til at tænke på Torn og på Inderst inde, men mine ører er ikke så musikalske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 16:42
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-08 16:51

O.V.N .... nej det kan ikke være de to nævnte, jeg har lige lyttet til Torn på Youtube, og inders inde mener jeg at jeg kan huske

Men hvor har vi liiige Dalgaard84 ??

Hey du Dalgaard84, så nemt var det altså heller ikke, du må lige hjælpe os lidt mere

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-08 22:19

Er det måske ikke Lis Sørensens sang "Brændt" du mener?

- A. Previn & S. Cutter/ E. G. Nielsen

Nu tænder månen lys i mit kvarter
Jeg står op – går lidt omkring – ka’ ikke sove mer’
Står ved vinduet og ser

Den sidste bus – det sidste stoppested
Og jeg ønsker højt håber vildt at du er med
Og gi’r mit trætte hjerte fred

For angsten den gi’r aldrig op
Når angsten bor i sjæl og krop
Den flammer op så nemt
I hjertet som det blev –

Brændt
1000 gange før
Af én som loved alt
Og smækkede sin dør
Lod mig ligge blå og brændt
Lille bange svag
Med drømmende brændt af
Nu er jeg fuld af tvivl
Om du alligevel er den
Der tænder mig igen
Og brænder mig igen

Nu tænder månen lys i mit kvarter
Jeg vil elskes – ikke svigtes eller brændes mer’
Så vis mig hvem du virkelig er

For angsten den gi’r aldrig op
Når angsten bor i sjæl og krop
Den flammer op så nemt
I hjertet som det blev –

Brændt
1000 gange før
Af én som loved alt
Og smækkede sin dør
Lod mig ligge blå og brændt
Lille bange svag
Med drømmende brændt af
Nu er jeg fuld af tvivl
Om du alligevel er den
Der tænder mig igen
Og brænder mig igen

For angsten den gi’r aldrig op
Når angsten bor i sjæl og krop
Den flammer op så nemt
I hjertet som det blev –

Brændt
1000 gange før
Af én som loved alt
Og smækkede sin dør
Lod mig ligge blå og brændt
Lille bange svag
Med drømmende brændt af
Nu er jeg fuld af tvivl
Om du alligevel er den
Der tænder mig igen
Og brænder mig igen

http://www.lissorensen.dk/forside/tekster/understjernerneetsted1993/braendt/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-01-08 10:56

Citat
BRÆNDT - "Osse kendt som "Torn", som jeg indspillede på dansk i begyndelsen af 90`erne (på albummet "Under Stjernerne Et Sted" med Soulshock og Karlin, udgivet i 1993). Siden har den jo gået sin sejrsgang igennem pophistorien verden over på engelsk med Natalie Imbruglia. Det er sjovt vi var de første der indspillede den, og det er som jeg plejer at sige "en god sang lever sit helt eget liv."

http://www.lissorensen.dk/forside/nyhedsarkiv/omsangenepanaervaerognaesten/

Kommentar
Fra : Dalgaard84

Dato : 19-01-08 17:18

HelleBrigitte... Tak skal du have! - det var super!

Sorry jeg ikke lige har været ved computeren til at svare på de spørgsmål i har stillet.

Dalgaard.

Kommentar
Fra : Dalgaard84

Dato : 19-01-08 17:19

Hmm - jeg kan også se at jeg har stillet spørgsmålet forkert... Det må I meget undskylde, så er den squ svar... Meen det er to virkelige gode kunstner...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-01-08 18:55

hej dalgaard84 godt jeg kunne hjælpe MEN så husk lige at acceptere mit svar = point

Godkendelse af svar
Fra : Dalgaard84

Dato : 21-01-08 18:32

Det må du undskylde. ;) Jeg bruge ikke denne forum så tit, så troede faktisk at jeg havde gjort det... Du får lige en "Exrarordinær god besvarelse" for den oven i hatten ;)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 19:09

tak-tak