/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken Havetraktor??
Fra : sommefuglen
Vist : 5757 gange
100 point
Dato : 17-01-08 11:25

Hej

Vi står og skal have en ny havetraktor. Vi vil gerne have en med klippebordet foran. Men vi ved ikke hvilket mærke vi skal købe. Er der nogen der kan hjælpe, evt med gode og dårlige erfaringer?
Vi tænker at prisen skal være ca. 20.000 kr.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-08 11:35

I den prisklasse ville jeg nok vælge en af disse http://www.oleknudsen.dk/group.asp?group=55&sub=1215

Jeg har selv en Husqvarna Raider med hydrostatisk gear og bioklip og den skal til at køre sin 9. sæson og jeg har kun haft alm. vedligeholdelse på den i de foregående 8 år.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 13:32

Hej For det første vil jeg lige spørge hvor stor er jeres plæne der skal slås ? Er den rimeligt plan ? Har i mange træer i skal ind under eller ander forhindringer??

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 13:40

Hvad er det for en i havde for da der jo står i skal have ny ? Jeg Har selv Også En som Bent Juuel foreslår og det er jo en luksusmodel Jeg Arbejder med den slags og har derfor købt min billigt men de fåes da eks.også brugt Jeg syntes at 10 hk er for lidt og skal du højere op med bare en Johnsred som dem i linket fra BJ så følger prisen jo også godt med Hvad med en Brugt fra feks Den Blå Avis
www.dba.dk der ville du både ku finde Husquarna eller Ginge som jo er kvallitet indenfor dit prisleje

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-08 13:43

Ja jeg har da masser af træer og buske, og derfor valgte jeg en Raider, den kan komme helt rundt om både træer og buske.

Ca. 3000 m2 der er lettere kuperet - ingen problem i det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-08 13:58

Skal lige tilføje til Sunowich at min er på 13 HK og det er rigeligt til mit brug

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 17:43

Ja Bent Jeg sir også at de der er på billederne af Johnsreed's er jo til ca 20.000-og på 10 hp og vil de have en med større motor og det beløb er det de ka undværer så ka de få en God Brugt .

Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-01-08 20:14

ahh du skal da have en som min slåmaskine en kubota zd 21 , den er god nej spøg til side den er nok for stor men jeg ville da lige vise dig den, og spørge om du kender den slags maskiner hvor du styrer med stænger det er rigtig godt. laver stiga mon ikke også en park/villa maskine til dit behov

http://www.byrgesens-mf.dk/shop/kubota-zd21-60-demomaskine-228p.html

her har du et link til stiga som laver gode små maskiner til græsslåning
http://www.hafog.dk/1/71/stiga.html

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-01-08 00:50

chicapigen den kunne jeg sgu godt tænke mig

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 18-01-08 07:55

Tak for de mange svar. I dag har vi også en havetraktor med klipper under traktoreren. Den er 13 år og slidt. Den begynder at koste for meget i reperationer. Men vi har en stor græsplæne. med den traktor vi har nu tager det 1½ time at komme hele græsplænen rundt. Vi vil nu gå alle svarerne igennem og se hvad vi kan bruge!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 21:09

Ja den er sku fed Chirac og dyr så det vil noget Det er typisk at der feks på de fleste sider ang maskiner ikke sådan lige er til at finde priser på Hvis det er evt så vil være en brugt i vil gå efter er der et par af linkene til sådanne sider her som også er nævnt før i dette indlæg men havde lige dem fremme http://www.guloggratis.dk/ http://www.dba.dk/ http://www.papkassen.dk/

Mvh og god jagt SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : sommefuglen

Dato : 21-01-08 08:32

Tak for svaret bentjuul. Vi har fået et tilbud på en ny Jonsered frontridere som vi ikke kunne sige nej til. Den blev godt nok lidt dyrere en vi havde beregnet, men de slog over 25% af listeprisen(kampagnetilbud). Så den kunne vi ikke sige nej til.