/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slange i bestemt mål..
Fra : refi
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 15-01-08 15:51

Ja det er IKKE til en bil, men en gaffeltruck (og den KØRER)

Mangler en olie/syre-fast slange til det hydrauliske system...

Problemet er at det er en "kineser" og de bruger åbenbart andre mål end her....

Det ENESTE vigtige er at HULLET skal være 11mm....

Har søgt side op og side ned - men 11mm er åbenbart ikke noget man bruger her..... (udvendig mål er IKKE vigtigt)

Hvad gør vi - bortset fra at købe en ny gaffeltruck....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-01-08 17:07

Kan en 10mm slange virkelig ikke gå på en 11 mm studs? Eller kan man med lidt opfindsomhed skifte den studs?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-01-08 20:04

Hvis det er en hyd slange så er ikke dimensionen det vigtigste om det er 11mm eller 10mm eller 3/8. Det der plejer at betyde noget er gevindet på endene af slangen. og en hyd. slange kan få laget mange steder.og de plejer at have det meste i dimensioner.
alimak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-08 20:17

Det er bare med at tage den med hen til en i din by der laver og har udstyret til at lave en slangeforbindelse magen til, spørg et hvert traktorværksted hvor de får lavet det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-01-08 20:18

Ved at der ligger et firma i Rødvig på Stevns, der er specialister i netop dit behov.
De har tlf. 70 20 47 13
Håber de kan klare det.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-08 20:29

Lige et par oplysninger mere....

Der er IKKE tale om slanger med gevind - så der er nok ikke det store tryk i dem da de "kun" er monteret med spændebånd....

Udskiftning af slankestuds VAR måske en mulighed, men det må da for pokker være muligt at få slanger i den størrelse uden at skulle til Kina...

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 15-01-08 23:31

Så må du enten mosle en 10 mm på eller spænde en lidt større sammen... Men så allerede forslået så liger de fleste maskinværksteder inde med lidt af hvert, så der må være en lokal der har lige det du mangler...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-08 01:41

Man spørger ved en af afdelingerne her, de kan lave alt inden for hydraulik og dertil hørende slanger

http://www.sawo.dk/default.efact?pid=3584

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 16-01-08 17:56

Tak for svaret dova.

Den sad lige i øjet....

Vi "fandt" 2 meter der blev købt på stedet - så er til et par gange

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-08 21:20

Super