/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CDdrev pist væk!
Fra : top10
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 14-01-08 20:35

Nu må jeg til eksperterne, for dette er en gåde for mig. den ene dag fungerede mit CD upåklageligt, så da jeg skulle bruge det igen, var det forsvundet. Jeg har et andet drev, jeg så prøvede at sætte til, men uden held efter genstart af maskinen, normalt fortæller XP brugerne, at der er en ny hardware, men intet skete. Jeg har spurgt hos forretningen, hvor jeg købte computeren, om det kunne være sletning af filer fra CCleaner, men det afviste han.
Nu kan jeg jo ikke sætte en cd i og installere noget fra min windows CD. Jeg prøvede så systemgenoprettelse for 5 dage siden, det var en dato, hvor drevet virkede, men stadigvæk intet drev.
Giv mig et godt råd!!

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 60 point
Dato : 14-01-08 20:44

Er det en stationær?? hvis ja har du tjekket kablet sidder ordenligt i??

du siger du har prøvet at sætte et nyt til er det via USB eller??

Det kan være din controller på bundkortet der hvor kablet går ned i fra drevet er stået af

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 14-01-08 20:47

Du skulle prøve at skifte kabel eller prøv med et andet strøm stik fra din strømforsyner..evt kigge efter bøjede pins.

Eller opdatere bundkort driver.

Vil lige sige jeg har selv oplevet at cd rom drev ikke virker fra den ene dag til den anden..de kan pludselig stå af..især hvis det er cheapass cd rom drev :D

Kommentar
Fra : top10

Dato : 14-01-08 23:25

Stationær. Jeg løst problemet ved at skubbe til hubén, og nu virker det! Så lidt skulle der altså til for at få det på igen. Tak for jeres tid, I tog at skrive til mig. Hej Hej fra top10.

Godkendelse af svar
Fra : top10

Dato : 14-01-08 23:26

Tak for svaret zith.