/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad skal jeg købe.
Fra : simonsterndorff
Vist : 661 gange
75 point
Dato : 16-02-03 01:31

Hey...

Jeg har en aprilia sonic hvor jeg har fjernet skiverne, og den render de 70 km/t. Jeg kan af en af mine kammerater købe et polini sport 47 cylinder. http://www.x-style.dk/fz/vis-vare.asp?hovedvaregruppe=Cylindere&undervaregruppe=Polini%20Sport%2070cc . Jeg har fået at vide at hvis jeg sætter dette cylinder på er det en god ide at skifte vario og kobling men hvad skal jeg købe når man går ind på protuna er der mange forskellige, det er ikke til at finde det rigtige, jeg vil helst ikke ofre meget mere en 1000 kr. på de to ting til sammen. Iøvrgt vil min orginale krumtap stadig kunne bruges uden at gå i stykker. Jeg kunne også godt tænke mig at vide om der er noget andet der er vigtigt at skifte for at lortet ikke går i stykker eller om det er nødvendigt at skifte de ting. Jeg er MEGET afhæng af den som et transport middel, så den må heæts ikke tilbringe det miste tid i stykker. eller på værksted, jeg er nemlig ikke for hård til selv at lave sådan noget.

Ps. jeg har hørt at den også er begrænset med en for stor pakning, hvor sidder den og hvor for jeg en mindre, hvis det er rigtigt at den overhovedet eksistere. Det kun også være rart at vide om den har nogen større effekt.

på forhånd tak for hjælpen.

Hilsen.

Den fortvivlet knallert spasser

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-02-03 10:41

Hvis du vil have større cylinder, vario og kobling på, så kan din krumptap godt holde et kort stykke tid, men det kan klart IKKE anbefales da den før eller siden vil smadre hvilket vil resultere i en smadret motor...

Hvis du vil have ny vario, kan det klart anbefales at du køber "Top Performance Nardo" Varioen, eller "Polini Speed Control"...

Hvis du skal have ny kobling var en "Top Performance Racer Kobling" en fed ide....

Tjeck http://www.moped.dk/ for mere info om tun og links til butikker....

Jon - Moped.dk

Accepteret svar
Fra : alkoy

Modtaget 75 point
Dato : 16-02-03 12:08

hej simon med hensyn til jon's kommentar om at skifte krumtap, bare rolig hvis du kun skifter til et sport kit behøver du ikke krumtap. men det er også en god ide at skifte vario'en for at ud nytte cyllen 100% men du skal ikke købe tp's nardo' køb hellere polini det holder 100% med hensyn til den store pakningen som du tror er en begrænsning der kan jeg godt fortælle dig at det ikke er en begrænsnig.

håber du kan bruge svaret.

Kommentar
Fra : alkoy

Dato : 16-02-03 12:08

hej simon med hensyn til jon's kommentar om at skifte krumtap, bare rolig hvis du kun skifter til et sport kit behøver du ikke krumtap. men det er også en god ide at skifte vario'en for at ud nytte cyllen 100% men du skal ikke købe tp's nardo' køb hellere polini det holder 100% med hensyn til den store pakningen som du tror er en begrænsning der kan jeg godt fortælle dig at det ikke er en begrænsnig.

håber du kan bruge svaret.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-02-03 12:31

Tja, det er jo op til dig at vælge om du vil skifte krumptap eller ej, jeg vil dog kraftigt fraråde dig ikke at købe en ny, da den helt sikkert smadre før eller siden når du ikke køre originalt (lovligt) og det er da federe at betale de 500-> kr. for en krumptap nu, end det er at skulle skifte motor fordi den blev totalt skadet da din krumptap smadrede (pris: minimum 3000 alt efter hvormeget der smadre)....

Med hensyn til varioen er det da klart at en polini ville være at foretrække hvis man invisterede i en polini cylle, da disse dele passer godt sammen...

Godkendelse af svar
Fra : simonsterndorff

Dato : 16-02-03 14:58

Hvilken krumtap skal jeg købe, hvis jeg ikke vil invistere det store

Kommentar
Fra : simonsterndorff

Dato : 16-02-03 14:58

tak for jeres svar

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-02-03 15:07

En god krumptap er Top Racing krumptappen, du kan få den hos west-import.dk til 595kr. :

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=115834

(btw, jeg kan godt li den fair måde du deler point ud på :-| )