/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Til Croaks - trods alt.
Fra : IBM760
Vist : 975 gange
120 point
Dato : 12-01-08 14:16

Oversættelse til Croaks. - Selvom du har Blacklistet mig.

Oversættelse via HelleBirgitte tip:

Kannejinformationsoversættefølgendetil Dansk for mig?

NB. 250 peger tilhummersomkanhjælpe med et seriøstsvar.

---------------------------------------------------------------------------------------

(side 10)

1. Målende Ambient Light
I denne målingsmodus vi har valget
af lukkerprioritetsmodus og EV modus. Pres den
Modusknap 3 at vælge den Omgivende modus.

1-1 Shutter Speed Priourity-modus

1) Presse Modusknappen at vælge
den (T) Shutter Speed Priourity-modus.

2) Trykker den Op ad knap (6) eller Ned
knap (7) for at sætte den ønskede lukker
speed.

3) Presser den målende knap (4) for at lave
en måling. Løsn måling
knap at gennemføre måling. Den
afmålt værdi (blændeværdi) ved det
tiden vil blive udstillet.
Mens man presser den measuringe knapper,
meter måler vedvarende indtil
det er løsladt.

o Det er muligt at skifte mellem fuld, 1/2 eller 1/3 lukkerspeeder
med skiksceneri (se side 19).

o Du kan sætte lukkerhastigheder fra 60 sec, 50 sec, 45 sec, 1 sec,
0.8 sec igennem til 0.3sec, 1/4 igennem til 1/6400 sec og
1/8000 sec. Efter 1/8000 sec, cinhastigheden af 8f/s igennem til
128 f/er kan sættes.

o Efter måling, F stopværdien kourresponding til den
lukkerhastighed er fremlagt når den lukkerskiftet hastighed.

o If ISO-filmhastighed bliver forandret efter det at måle, en kourresponding
blændeværdi vil blive udstillet.

o Jævn hvis inden for målingsrækken af den
L-308S, eksponeringen over Symbole. o kan fremstå for sættet
luk fart ved maksimal blændeværdi (F90) og ligeså
eksponeringen under Symbole. u kan dukke op ved minimummet
værdi (F0.5). Hvis enten af disse symboler dukker op, værsgo tager den
næste sidehandling.

(side 17)

4) Om den 90 sekund periode er overskredet og den
missende målstops, presser Måling
knap igen for at vende tilbage til parat at måle.

5) Når lyset fra flashen bliver fået, den
afmålt værdi (fstop) er fremlagt. Endda
efter måling, modusmålet
fortsætter at misse og meteren er i færdig
fremfør og en ny måling kan laves.
(Automobil-nulstille funktion)

NOTAT:

o Når man affyrer en flash, hvis flashkvikheden er lavt sammenholdt til
den omgivende let meteren kan formå ikke at detektere lyset. I dette
tilfælde, får målinger til at benytte ledning flashmodus.

o Hastig start lysstofrør og særlig belysning er
sommetider fejln for flash, og tilfældigvis målte. Ind
dette tilfælde, får målinger til at benytte ledning flashmodussen.

o Om det let modtagende afsnit oplever et omsving ind
tænd, endda når flashen er ikke blevet udløst under
måling standby, en måling vil blive lavet i nogle
sager. I sådan et situationer værsgo benytter ledning flashmodussen.

o Den lysende wavefourm af et flashblomsterløg er sagte, så tænder vilje
ikke bliv fornemmet i automobil nulstil trådløs flashmodus. Altid brug
ledning flashmodussen for det at måle lyner blomsterløglys.

REFERENCE:

Osceneri lukkerhastigheden er lignende til den forrige instruktion
af punkt 2-1 Courd Flash-modus (se side 14).

o En konverteret værdi er fremlagt når ISO-filmhastigheden er
ændrede efter det at tage målingen.

o Læsning uden for skærmen rækker eller ud over måling
rækkevide er lignende til den forrige instruktion 2-1 Courd Flash
modus (se side 14).

------------------------------------------------------------------------------------

På-fourhåndtak.

-croaks

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 14:18

Måske skal modus være mode eller stilling (knappens stilling)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 14:21

Croaks er så flink, at hun har udelukket mig fra at svare på spørgsmålet - flink dame.

Citat
IBM760, du har følgende muligheder

Din profil er blevet udelukket fra dette spørgsmål af croaks, du har derfor ikke rettigheder til at kunne tilføje nogen kommentar eller på anden måde deltage i denne debat.

Jeg tror der er nogen "damen" har misforstået!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 14:25

Oversættelse er foretaget via http://gramtrans.com/

med benyttelse af dette http://kandu.dk/spg115354.aspx indsat i linien Websideoversættelse
og derefter oversættelse.

Det virker, men selvfølgelig kan der komme nogle sjove oversættelser visse steder.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-08 09:51

Nu er det vist gået helt galt for Croaks.
Pt. har hun blacklistet følgenge brugere, og oprettet endnu en udgave af hendes oversættelses spørgsmål:

Citat
Blacklistet brugere
Liste over de brugere som ikke må kommentere denne brugers indlæg side : 1 af 1
--------------------------------------------------------------------------------
# Bruger Medlemsdato
1 bentjuul 19-03-2002
2 alimak 20-11-2002
3 Eyvind 02-07-2003
4 IBM760 28-01-2004
5 Stouenberg 19-09-2006
--------------------------------------------------------------------------------
[1-5] af 5 side : 1 af 1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 09:55

Kællingen har en større hjerneblødning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-08 10:55

Eller også, har det kun været et forsøg - for nu har hun fjernet blacklisten igen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 11:43

Eller det hjælper med kontant besked til konen.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 16:36

Teil

<Kællingen har en større hjerneblødning.

Du må da selv være Kællingen

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 17:06

Det her er oversættelse for croaks

----------------------------------------------------------------------------
1 Evaluerende lysmåling

I denne indstilling har vi valget mellem lukkerprioritet og EV mode.
Tryk på knap 3 for at vælge evaluerende.

1-1 Lukkertidsprioriteret indstilling

1 Tryk "mode" knappen ( T) for at vælge lukkertidsprioritering

2 Tryk på "Up" (6) eller "Down" (7) for at vælge den ønskede lukkerhastighed

3 Tryk på måleknappen (4) for at lave en måling.
Slip knappen for at fuldende målingen.
På det tidspunkt vil måleværdien (aperture value) vise sig på displayet
Ved at holde knappen inde, fortsætter målingen indtil den afsluttes.

* Det er muligt at skifte mellem fuld, 1/2 og 1/3 lukkerhastighed med brugerindstilling (se side 19)

* Du kan ændre lukkerhastigheder fra 60 sec., 50 sec., 45 sec., 1 sec, 0.8 sec helt igennem til 0.3 sec, 1/4 helt igennem til 1/6400 og 1/8000 sec,
Efter 1/8000 sec. kan optagehastigheden fra 8 f/s til 128 f/s vælges

* Efter måling vil forholdet mellem F værdien og lukkerhastigheden vises på displayet når lukkerhastigheden ændres

* Såfremt ISOværdien har ændret sig efter måling vil det vises som aperture value på displayet.

* Selv hvis du befinder dig indenfor måleområdet på L-308S, kan overeksponeringssymbolet E.o dukke op ved indstilling af lukkertid på max aperture value (F90) og undereksponeringssymbolet E.u kan dukke op ved mindste værdi (F0.5)

Hvis et af disse symboler viser sig, brug næste sides vejledning.

(side 17)

4) Hvis 90 sekunders perioden er udløbet og blinkmarkeringen stopper, tryk atter på måleknappen for at gå tilbage til "klar til måling"

5) Når lyset fra flashen er modtaget, vises den målte værdi (f stop) på displayet.

Selv efter måling fortsætter "mode" indikatoren med at blinke og måleren er i "parat" og en ny måling kan foretages (auto-reset funktion).

NOTE:

•Ved affyring af flash: Hvis flash lysstyrken er svagt i forhold til det omgivende lys, vil måleren opfange lyset forkert.
I en sådan situation, foretag måling ved at bruge ledningsstyret -flash mode.

* Neonlys der tændes og speciel belysning bliver somme tider opfattet som flah og måles derfor fejlagtigt.
Hvis sådan, foretag måling ved hjælp af ledningsstyret-flash mode

* Hvis lysmodtager sensoren opfanger et pludseligt skift i lyset, selv om flashen ikke er blevet udløst i en standby-måling, vil en måling blive foretaget i visse situationer.....Hvis sådan, brug ledningsstyret -flash mode

Lysstrålerne fra en flashpære er bløde, så lyset vil ikke blive opfanget i auto-reset- trådløs-indstilling, brug altid den ledningsstyrede-flash iindstilling for at måle lys fra en flashpære.

REFERENCE:

* Indstilling af lukkerhastigheden er magen til den tidligere instruktion i emnet 2-1 Ledningsstyret-flash mode (se side 14)

* En ændret værdi ses på displayet når ISOværdien vælges efter måling er foretaget

-----------------------------------------------------------

http://www.kandu.dk/spg115392.aspx

-croaks

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-08 18:38

Nydelig oversættelse!

Men hvis det kun er for at betjeme lysmåleren, mener jeg sagtens, at man kunne benytte den hurtige oversættelse - hvis man bare har en smule kendskab til fotogarfering.

Men debatten fortsætter - nu er Teil blevet blacklistet, pga. nogen mindre pæne bemærkninger:

Citat
Blacklistet brugere
---------------------------------------------------------------------
# Bruger Medlemsdato
1 Teil

Vi ender formodentlig alle på den sorte liste.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 18:47

Hjerneblødningen er overstået,
nu er soen hjernedød.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 120 point
Dato : 13-01-08 19:43

Hun blaclister folk der er søde og prøver at hjælpe.Den er helt gal.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 21:44

Teil Det er sku da for lavt at være endnu værre
.....................AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..............................

Dette er kammertonen hvis du ikke kan finde den Ja undskyld det har jo ikke noget med selve spørgsmålet at gører men syns ikke dette kan væres bekendt om man så hedder teil eller kong smart

Det var bare det jeg lie vil sige Hej Mvh Sunofisk

Ps Syns selvfølgelig også at Croaks er tarvelig men ikke den eneste i dette forum

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 21:47

Hverken Rom eller teil blev til noget godt på én dag.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 22:54

Hold da kæft en masse lort...

Bare fordi man købt en "Sekonic L-308S"
og vil have tekstoversættelse til Dansk
af side 10 og 17 i manual.

- croaks

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 23:05

Crocks!!!Derfor kan man da godt behandle sine medmennesker ordentligt. Det koster ikke noget der var jo ingen der generede dig men kun en masse hjælp.

Husk at man bruger 72 muskler når du ser sådan ud
Og kun 12 når du

Altså er det også skide ansterngende

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 23:13

Citat
Hold da kæft en masse lort...

Bare fordi man købt en "Sekonic L-308S"
og vil have tekstoversættelse til Dansk
af side 10 og 17 i manual.

- croaks

Tak i lige måde din

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 13-01-08 23:18

Til Teil og KUN til Teil

Jeg har dælme ondt af dig, du sølle stakkel.

-croaks

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 23:30

Begynder i nu at kysse om lidt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-08 09:03

Citat
Jeg har dælme ondt af dig, du sølle stakkel.

Du burde kigge lidt på dig selv, en psykolog kan måske gøre noget
for din hjerne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 13:50

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 14-01-08 15:05

Citat
Du burde kigge lidt på dig selv, en psykolog kan måske gøre noget
for din hjerne.

Det bedst dækkende ord om dig er: STAKKEL, det må da være frygteligt at have det som du har det. Få dig et liv... Med håb om en bedre psykiater i fremtiden end din nuværende!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-08 16:40

Ja ja vrøvlehoved

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 14-01-08 16:53

Citat
Ja ja vrøvlehoved

Men der fik jeg din opmærksomhed.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-08 17:25

Godkendelse af svar
Fra : IBM760

Dato : 26-01-08 17:14

Tak for svaret alimak.
Lad os hellere lukke spørgsmålet - nok den mest sigende besvarelse.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-01-08 17:34

Hmm.Tak selv
alimak