/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cd-rom-brænding
Fra : elise
Vist : 721 gange
200 point
Dato : 15-02-03 23:40

Jeg kan ikke kopiere musik-cd'er uden at der bliver "hak" og udfald på kopien - hvordan kan det være? Det er en hel ny Lite-on brænder - data-cder er der ingen problemer med - kun musik-cd'er.
Er der nogen, der ved hvorfor og hvad jeg kan gøre?
Venligst Elise

Kommentar
Fra : alkoy

Dato : 15-02-03 23:44

prøv et andet program fx clone cd,nero

Kommentar
Fra : alkoy

Dato : 15-02-03 23:44

prøv et andet program fx clone cd,nero

Accepteret svar
Fra : alkoy

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-03 23:44

prøv et andet program fx clone cd,nero

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-02-03 01:39

Jeg gætter på elise bruger Nero

elise kom med lidt flere oplysninger:
1) Hvad hedder din brænder mere end Lite-on
2) Hvilken windows

mvh
summer

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 16-02-03 12:15

Helt ny Lite-On 48 eller 52 godtnok men træerne gror ikke ind i himlen!!!!! Prøv at lave en med gange 8

Kommentar
Fra : elise

Dato : 16-02-03 18:46

Jeg bruger Nero-brændingsprogrammet, som fulgte med brænderen. Styresystemet er Windows ME.Jeg har prøvet at sætte hastigheden ned, men det hjælper ikke.
Vh Elise

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-02-03 22:07

Måske en opdatering til den nyeste version 5.5.10.7 http://www.ahead.de/en/index.html#download
Husk at vælge sprog også.
mvh
summer

Kommentar
Fra : emadsen

Dato : 19-02-03 20:03

Jeg vil også anbefale at lave din cd om til mp3, til det kan du feks. bruge et program der hedder "Audiocatalyst" eller "MusicMatchJukeBox", de er begge meget egende til at omdanne alm. musikcd til mp3.
Når du så har gjort det, så brænder du bare en musik cd i feks. nero.

Hilsen

Erik.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-02-03 20:45

Der er ingen problemer med at lave mp3 filer direkte med Neor i Windows 95, 98 og NT.
Opdater til 5.5.10.7 http://www.ahead.de/en/index.html#download og se under hjælp.
mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-02-03 20:46

Neor -> Nero

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-04-03 15:43

hej Elise

Jeg vil gætte på at du prøver at kopiere fra cd til cd?

Hvis det er det der sker, kan der være noget der står og tapper af den energi din comp. skulle bruge til at læse og skrive med, dette problem er dog nemt at løse du skal i stedet for at lave cd'n "on the fly" vælge at lave en midlertidig fil på harddisken. dette klarer nero selv du skal blodt fjerne fluebenet i "Fast copy [on the fly]", som fremkommer i det vindue hvor du skal vælge source drive(det første efter at have valgt copy cd) tror jeg problemmet er løst, det tager så lidt længere tid at kopiere cd'n, men der skulle være en chance for at du kan høre dem.
hilsner
jesper

Kommentar
Fra : elise

Dato : 03-04-03 07:49

Hej Jesper
Ja, jeg har prøvet at kopiere fra cd til cd, så din ide er da til at afprøve. Nu er det ikke min egen pc, men en venindes, så jeg kan først afprøve det på søndag.
vh Elise

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 13-04-03 21:14

du glemte bare at svare på om det lykkedes

Kommentar
Fra : elise

Dato : 14-04-03 06:59

Jeg har desværre stadig ikke haft mulighed for at afprøve jeres gode forslag, men regner med at gøre det en dag i påsken.
Vh Elise

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 23-04-03 18:01

Du brænder for hurtigt... Musik og højhastighedsbrænding er ikke en god cocktail! prøv at brænde ved 4X speed... så tror jeg næsten den er i vinkel...

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 23-04-03 18:40

Jeg tror at spørgsmålet er blevet væk!!!!!!

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 23-04-03 20:59

jah... det kunne se sådan ud...

Kommentar
Fra : Fr4nc0

Dato : 30-04-03 15:51

Hej Elise

Jeg har selv haft samme problem, har prøvet alle deres gode råd med andre programmer, lavere hastighed o.s.v.

Problemet ligger slet ikke i det, men i stedet at der er statisk elektriksitet på din computer, det kan du forhindre ved at tage en ledning og klippe over i begge ender, så kobbertrådene kommer frem og sætte den ene på brænderen og den anden på en radiator.
Det hjalp hos mig. Håber det også virker hos dig

Kommentar
Fra : faurholt

Dato : 02-05-03 11:38

Hej Elise

Jeg har kun en kommentar - Bare gør som Fr4nc0 siger, så har du aldrig mere problemer med dine musik-brændninger.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 02-05-03 11:48

Til Fr4ncO og faurholt
Er det så smart som i siger eller er i smede begge to (. Bruge centralvarmerør som jordspyd fy føj. Strøm vand rør = Tæring

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 02-05-03 11:56

Hej Elise
Find dig en stikkontakt med jord i og du er ude over problemerne, der skal selvfølgelig også være jord med i din forlængerledning (3leder) altså 3 ben på dine stik. Der er jo en årsag til at din pc er født med 3 ben fase 0 og jord. Håber dette er dig svar nok til at du ikke finder på andet.

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 02-05-03 19:30

Min søn hjalp med at installere programmen CloneCD og SÅ kan det lade sig gøre at kopiere musikCDer - ikke med Nero!
Tak for alle forslag.
Vh Elise