/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ur i XP
Fra : prosat
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 10-01-08 13:10

Hej.

Jeg har et mediecenter hvor der er indstall. XP. jeg har det problem at uret er 3 minutter bagefter konstant, jeg har flere gange været inde og sætte klokken/tiden så den passer, når døgnet rinder ud er uret 3 minutter bagefter igen.

Problemet er at når jeg sætter en udsendelse til optagelse starter comp op for tidlig, og jeg har prøvet flere gange at jeg mangler det sidste på optagelsen.

Jeg har været inde i medie opsætningen og forlænge optagelserne, men det iriterende at uret ikke passer.

Nogen der har et bud på problemet, kan oplyse at comp. kører over internettet som trådløs, det er den eneste comp. på nettet der har problemet.

Mvh
prosat

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-01-08 13:16

Har du prøvet at sætte den til at synkronisere med en tisserver- f.eks time.windows.com ?

/Torben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-01-08 13:17

Det er så IKKE en tis server!!!! Men en tidsserver!!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-01-08 14:01

Jeg har selv haft samme problem, der blev løst på kandu. Her er løsningen fra et hjælpsom kandu-medlem:

prøv at bruge denne adresse til at køre synk med>

marker den nuværende og sæt ovenstående ind>anvend

Svensk tek universitet,den bruger jeg, min er tweaket
til at opdaterer to gange i døgnet med en reg fil.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-01-08 18:35

Du kan få den til at opdatere med en timeserver på nettet lige så ofte du vil, det eneste er at du skal ind i din RegEdit og ændre et parameter.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient\SpecialPollInterval

Vælg decimal

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-01-08 18:38

Ups der smuttede noget

Efter vælg dicimal kan du ændre opdateringsintiden i sekunder, luk derefter regedit.

Derefter skal du opdatere dit ur manuelt mod den valgte timeserver.

Falcham